Firmy.cz: sledujeme vyhledávací dotazy v Google Analytics

Logo Google Analytics a Logo Firmy.cz

Další díl seriálu o sledování TOP zdrojů návštěvnosti v Google Analytics nás přivede od Google Nákupů k Firmy.cz. Došlo zde totiž ke změnám, díky kterým přestal fungovat tento filtr pro sledování vyhledávacích dotazů.

Jak je to s vyhledáváním na Firmy.cz

  • Uživatel zadá vyhledávací dotaz do vyhledávacího pole.
  • Výsledky vyhledávání vrátí stránka s URL ve tvaru: http://www.firmy.cz/?thru=&q=vyhledavaci-dotaz
  • Titulky a loga firem vedou na detail inzerenta v rámci Firmy.cz. Adresa stránky vede přímo na web inzerenta.

Všimněte si, že informaci o vyhledávacím dotazu lze z URL odkazující stránky Firmy.cz odchytávat pouze pro prokliky přímo na náš web skrz odkaz ve formě adresy webu. Většina uživatelů proklikne nejprve na stránku s detailními informacemi o firmě. Zde se pro nás informace o vyhledávacím dotazu ztrácí. Změřit tak dokážeme vyhledávací dotazy jen u malého zlomku uživatelů.

Filtr pro získání vyhledávacího dotazu Firmy.cz

Název filtru: Firmy.cz: Klíčová slova
Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Odkaz (.*)q=(.*)$
Pole B → Výpis B: Zdroj kampaně ^(m\.)?firmy\.cz
Výstup do → Tvůrce: Termín kampaně $A2
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ano
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

Uvedený filtr "vytáhne" z URL odkazující stránky s výsledky vyhledávání Firmy.cz vyhledávací dotaz a zapíše jej do správné proměnné Google Analytics mezi vyhledávací dotazy.

Komentáře ke článku Firmy.cz: sledujeme vyhledávací dotazy v Google Analytics
Jan Tichý (bez ověření) 14. 3. 2012 21:43
Není jednodušší přidat Firmy.cz přes _addOrganic mezi rozpoznávané vyhledávače?
Michal Janík 15. 3. 2012 22:51

Vida Honzo, to víš, že to jde. Pomocí filtru je to setrvačnost. Dříve totiž výsledky vyhledávání vracely na URL ve tvaru Firmy.cz/phr/dotaz-uživatele. To bylo k řešení pouze filtrem. Nyní je tvar URL upraven tak, že lze snadno určit proměnnou s dotazem.

Na druhou stranu to chce dát pozor, co to udělá s medii. Předpokládám, že to jeden zdroj Firmy.cz rozdělí na:

organic vyhledávací dotazy
referral návštěvy bez dotazů, např. z detailu firmy

což není optimální. Nejde totiž o fulltextový vyhledávač. Inzerce na Firmy.cz je na základě registrace, případně placené inzerce. Pro obě složky však je příčina stejná. Neměla by se tedy štěpit. To pak lze zajistit dodatečným přepsáním média jiným filtrem, např. na advertising, které u nás používáme pro značení jednorázově placené inzerce.

Ale o tom víc někdy příště.

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
zel_ná: