Buďte marketingovými partyzány!

Kufr s nárazovou samolepkou s samolepkou SEO, jako ilustrace

„Kdo chce vyhrát válku jednoho proti deseti, musí bojovat bitvy deseti na jednoho.“ tahle citace pochází z knihy o guerilla marketingu. Tedy ono toho tam bylo více, ale když tato myšlenka je tak současná! Pojďme si o ní říct víc.

Kdo chce vést válku jednoho proti deseti…

Že vám guerilla do České republiky 21. století zatím nějak nezapadá? Podívejte se na své trhy. Tam, kde působí velcí hráči, jako Alza, Mall, Kasa a další, kdo si mohou dovolit masivní investice do reklamy, dochází k rozevírání nůžek mezi malými a velkými, mezi silnými a slabými prodejci, kteří mohou mohou spět i k zániku.

Velcí prodejci těží ze své síly na trhu a čerpají:

  • nižší nákupní ceny zboží,
  • slevy při nákupu inzerce,
  • výhody silné a známe značky,
  • investují dále do reklamy…

Už vám to připomíná váš trh víc? Pro ty, kdo budou sedět s rukama v kapsách, nejsou vyhlídky dobré. Rozevírání pomyslných nůžek mezi slabými a silnými prodejci bude pokračovat, což přinese zkázu v první řadě malým, kteří nebudou chytří.

…bojovat bitvy deseti na jednoho

Představte si partyzánský oddíl (v zahraničí mu říkají guerilla, odtud guerilla marketing). Partyzáni jsou často méně početní a hůře vyzbrojení, než řádná armáda. V našem případě mají méně pracovníků a omezené marketingové rozpočty.

S tím si guerilly poradily tak, že místo aby bojovaly s protivníkem na bitevním poli, kde protivník rozvine plně svou bojovou sílu, číhají v záloze na malé skupiny protivníků, na které zaútočí v plné síle. A teď se podívejme, jak tyto zásady přenést do marketingu na internetu?

Taktická příručka pro marketingové partyzány

  • Poznejte své zákazníky, bavte se s lidmi na prodejně, pozorně čtěte reakce z Ověřeno zákazníky, žádejte zákazníky o zpětnou vazbu.
  • Segmentujte, rozdělte své zákazníky na skupiny dle svých vlastností. Každá skupina může vyžadovat jiný přístup. Když jej poznáte, dokážete mluvit řečí zákazníka a on vám bude naslouchat.
  • Specializujte se na to, v čem jste nejlepší, jen tak udržíte špičkovou kvalitu svých služeb.
  • Nekonkurujte cenou, snížit cenu znamená snížit svou marži, a tím svůj zdroj peněz. Bez peněz není rozvoje firmy a je započata cesta ke zkáze.
  • Dodržujte 3 zlatá pravidla výkonového marketingu.
Komentáře ke článku Buďte marketingovými partyzány!
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
červe_á: