O návratu ke kořenům

Že děláme v týmu pana Mergada na opravdu pokročilých marketingových metodách, jsem měl pocit před rokem. Krotili jsme množství dat a stavěli algoritmy, které patřily do světa business intelligence. Uplynul rok a já koukám, že řešíme triviální věci...

...jako zda je zboží vůbec skladem, zda má správnou cenu, zda má e-shop skladem právě to zboží, které zákazníci chtějí a silou jim nevnucuje něco, co nekoupí...

...a ptám se: „Kde se vzala ta změna? Proč stále nevytváříme automatické algoritmy, které sníží náklady na inzerce a navýší tržby samy od sebe?“

A zjišťuji, že to celé má jeden háček. Lidé totiž staví e-shopy „od střechy“. Ano, začali jsme optimalizovat náklady na inzerci, jenže ta inzerce nabízela, kromě pár super nabídek, také mnoho nabídek konkurence neschopných. Měla tak díry v základech. A stavět lepší střechu, když se vám základy hroutí, je blbost. Sice utratíte svěřený rozpočet, a možná to i krátkodobě bude vypadat fakt pěkně, ale dlouhodobě vám rentabilní stavba vznikne stěží. A my za ty roky, které na trhu jsme, nenašli jediný e-shop, který by neměl v základech pořádnou díru. Tak jsme se k nim tedy přesunuli. K těm základům. Tedy pardon, ke kořenům. Kořenům e-commerce a kořenům prodeje. Předložit správnému zákazníkovi správnou nabídku ve správný čas.

Komentáře ke článku O návratu ke kořenům
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
růž_vá: