Proč chodím na schůzky zdarma

Rád bych navázal na parádní článek Lukáše Pítry. Rád bych totiž laskavému čtenáři nabídl pohled jiný tak, aby měl možnost nad danou látkou přemýšlet, utvořit si názor vlastní a o něm vědět proč se tak rozhodl. Navíc chodím na schůzky zdarma :o)

Proč chodím na obchodní schůzky zdarma jako zákazník

Přirovnal bych to k návštěvě obchodu s obuví. Jako zákazník jsem rád když je obsluha příjemná, odborně zdatná, ráda poradí. Rád si vyzkouším boty a když si nevyberu, jsem rád, když i při odchodu bez „konverze“ u poklady je obsluha stále tak příjemná. Ano, stává se mi, že si boty vyzkouším a nekoupím. Mám totiž nohu něco přes číslo dvanáct, a tak výběr není vždy jednoduchý. Jako zákazník jsem unikátní. Tedy on je unikátní každý zákazník, ale u mých nohou je to vidět víc.

Jako spokojený zákazník jsem ochoten si připlatit. Hledám kvalitu, včetně kvalitního procesu nákupu. Ať už nakoupím či nikoliv, obchod partnera kde jsem byl spokojen rád doporučuji.

Proč chodím na obchodní schůzky zdarma jako dodavatel

  • To opravdu podstatné se dozvím až při osobním setkání. Toto nijak nesouvisí s kvalitou přípravy. Jsou prostě věci, které se na dálku zjistit buďto nedají, nebo je jejich zjištění příliš nákladné. Za příklad dejme stisk ruky a pohled do očí. Často vám řeknou více o spolehlivosti partnera, než hloubková analýza obchodního rejstříku.
  • Schůzka je investice obou stran. Kdo vyžaduje účtovati vše, nechť si to představí jako vzájemné započtení závazků a pohledávek obou stran.
  • Rád poznávám nové lidi a jejich příběhy. Jsou pro mne obohacením. Tak je otázka, zda bych neměl platit spíše já jim.
  • Protože mne to baví. Nezávisle na penězích.

Různé cesty, stejný cíl

S Lukášem nás pojí chuť pracovat s partnery, kteří si naší práce váží, kteří jsou ve svých oborech dobří tak, že společně dokážeme dosahovat špičkových výsledků. Jen na to jdeme různými cestami.

Komentáře ke článku Proč chodím na schůzky zdarma
Lukáš Pítra (bez ověření) 30. 1. 2014 21:34

Díky za tvoji reakci a pohled na věc Michale :-) Myslím, že oba přístupy dávají smysl a mají něco do sebe. Ačkoliv znám řadu lidí, kteří mají věci nastavené podobně jako já, tvůj přístup je asi daleko obvyklejší. Dám ti za ty 3 roky vědět, jak se mi to osvědčilo :-)

Michal Janík 30. 1. 2014 23:18

Já si za ty tři roky pořídil dva skvělé pracovní týmy (Besteto a Mergado) a přijde mi to hodně jiné, než tehdy. Skvělé, zajímavé, nikoliv lehčí.

Budu ti držet palce, abys to za ty tří roky viděl maximálně optimisticky :o)

Luděk kvapil (bez ověření) 31. 1. 2014 11:45

Já si za první schůzku většinou také neúčtuju, pokud není domluveno jinak. Občas se stane, že klient tahá know-how, ale je vidět, že se mu nechce platit a raději by si to udělal sám. Naštěstí takových exotů moc není. Kdo chce profesionální práci, ten ji přenechá profíkům. Mé rady nepovažuju za něco, za co se má platit. Vesměs si to můžou všechno najít na netu. Platit se má jen za čas strávený prací. První schůzka ovšem nemůže být považována za práci, ale spíše za sjednávání podmínek. Z tohoto důvodu také využívám "obchodní zástupce" (ve skutečnosti si říkají různě), kteří zakázky dohodnou a já už příjdu až k domluvenému kšeftu. To mi připadá jako nejefektivnější systém.

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
č_rvená: