Tři zlatá pravidla výkonového marketingu a 5 důvodů proč platí

Ilustrace na téma výkonnostní marketing, kufr s nálepkami penízků a tří čárek

Smeknout musím před krásou formulace podstaty výkonového marketingu pro malé a střední podniky, kterou na svém blogu publikoval Martin Kasa. Rád bych doplnil pár názorů, proč tomu tak je.

Tři zlatá pravidla výkonového marketingu

  1. Důsledně pečujte o své zákazníky.
  2. Důsledně pečujte o své zákazníky (doopravdy).
  3. Rozvážně investujte do vysoce rentabilní propagace s cílem získat nové zákazníky.

Autorem původní myšlenky je Martin Kasa. Publikoval ji jako součást článku Zajímavá strategie proč (ne)být na cenových srovnávačích. Zde jsem si ji dovolil přeformulovat, podstata je však stejná.

5 důvodů proč tři zlatá pravidla platí

1) Spokojený zákazník šíří doporučení

Mezi nejsilnější faktory při výběru dodavatele patří doporučení uznávané osoby – přátel, rodinných příslušníků, autorit. Uspokojením zákazníka si otevíráte cestu k jeho okolí.

2) Spokojený zákazník dává přednost svému oblíbenému obchodu

Rozdíl v účinnosti reklamní kampaně, kde vedle sebe soutěží reklamní sdělení e-shopu, který uživatel nezná a e-shopu, sek kterým má dobrou zkušenost, je zřejmá. To se projevuje v PPC reklamě, vyhledávačích zboží, SEO i jinde, kde dochází k opětovnému přivedení uživatele. Ten se vyznačuje často vyšším CTR i konverzním poměrem.

3) Spokojený zákazník nakupuje opakovaně

Prodáváte zboží, které vyžaduje příslušenství tak, jako vysavač vyžaduje nový prázdný sáček na smetí? Pak dodatečného zisku lze docílit právě na opakovaném prodeji, kdy nabídku lze uživateli prezentovat způsobem s rozumnými náklady, např. v e-mailové rozesílce.

4) Spokojený zákazník je levný

Reklamace, nezaplacené faktury, vracení zboží, to vše navyšuje náklady na obchodní případ. Důsledná péče o zákazníka dokáže tyto vícenáklady omezit.

5) Spokojený zákazník tvoří „přímou návštěvnost“

Přímá návštěvnost webu není zadarmo. Je důsledkem dlouhodobé mravenčí práce s potenciálními zákazníky. V konečném důsledku navyšuje přínos nákladů, které prodejce vynaložil na první uzavření obchodu.

Poznámka o nákladech

Všimněte si, že v případě pravidla 3) Rozvážně investujte do vysoce rentabilní propagace s cílem získat nové zákazníky, je drobný podnikatel v roli příjemce ceny, kterou stanovil dodavatel reklamy. Vzhledem ke své malé velikosti, není schopen tuto cenu významněji ovlivnit. V případě bodů 1) a 2) jsou ale náklady plně v rukou podnikatele. Tyto práce navíc navyšují efekt přímých nákladů na inzerci z bodu 3).

Poznámka o spokojenosti

Pokud patříte mezi zastánce přístupu, že uživatele nelze pozitivně motivovat, pak se shodněme na tvrzení, že lze uživatele nezklamat. Výsledek je, pro potřeby našeho článku, stejný.

Komentáře ke článku Tři zlatá pravidla výkonového marketingu a 5 důvodů proč platí
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
modr_: