@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Je budoucnost PPCčkařů ohrožena? - takhle uvedla Lucie Sedláčková svůj článek na blogu z Visibility a já bych tuhle přihrávku rád pingnul dál. Kdysi jsem nad tím totiž přemýšlel a má tenhle "HR" oříšek více rovin :-)
Když se bavíme o PPCčkařích, tak např. Google PPC specialisty zatím potřebuje. Potřebuje nás nejen pro odborné řízení kampaní, ale také pro osvětu či prodej jeho služeb. Některé agentury tak už dnes plní roli spíše obchodních zástupců, kteří Googlí produkty prodávají do firem.
Po stránce technické Google stále více úkonů automatizuje. Někdy to funguje méně dobře, ale velmi často vysoce automatizované typy kampaní dobře fungují. A to bude pokračovat. PPC specialista, jehož hlavní přidanou hodnotou je bezmyšlenkovité klikání bude ohroženějším druhem.
Lucie směřuje k tomu, že šikovný marketér není jen klikačem. Je stratégem. Je copywriterem. Je plánujícím či vyhodnocujícím manažerem... Je zkrátka živá bytost dívající se na algoritmy více z výšky. Souhlasím.
Druhou roli vidím v roli „systémového integrátora“. Technologie musí někdo vybrat, nasadit – od datových vstupů až po analytiku a vyhodnocování. Reklamní technologie se stávají stále sofistikovanějšími a jejich nasazení vyžaduje stále více schopností. Komu někdy vypadla např. produktová inzerce při přechodu ze starého na nový shopsystém, ví o čem mluvím. Opětovné spuštění a vyladění produktových reklam může být o prací na týdny s dopadem v řádech vysokých desítek procent tržeb. Tahle role je zatraceně významná a stává se stále více náročnou. Tedy PPCčkař je stále více integrátorem různých (často vysoce automatizovaných) systémů. Byť si tak neříká. Zatím.