@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Mergado přineslo ve středu uživatelská makra. A protože si člověk v současné době špatných zpráv může užít na každém rohu přehršel, rozhodl jsem se o makrech napsat. Ať je ke čtení taky něco pozitivního.
Software pro feed marketingové specialisty.
Kdo zná, používá nebo řeší marketing na internetu, následující řádky užije.
Zánovní funkce.
Soupis příkazů, pomocí kterého proběhnou úkony, které by jinak uživatel dělal ručně.
Makra umí vytvořit element, vytvořit výběr, vytvořit některé typy pravidel.
Výstupem jsou elementy, výběry a pravidla – totožná jako by je uživatel udělal ručně. Lze je tedy upravovat, mazat, zkrátka s nimi pracovat obvyklým způsobem.
Pokud dělá člověk nějakou činnost u různých e-shopů opakovaně<úem>, může si vytvořit makro. Příště klikne a má práci hotovou. I kdyby bylo nově vzniklé výběry či pravidla doupravit, pořád mi to přijde rychlejší, než vše klikat od začátku ručně.
Pokud pracuje v týmu víc marketérů, mohou si rozdělit úkoly – kdo jaké makro připraví a navzájem makra sdílet. Makra mohou pomoci i při spolupráci různých řemesel – např. product search speciaista (guru na Mergado) připraví makro pro PPC tým. Členové PPC týmu si pak mohou některé operace s daty dělat sami. I bez hloubkového školení Mergada.
Pokud napíše copywriter článek na blog o určitém marketingovém tipu, může mu kolega v Mergadu vytvořit makro, to dát jako veřejné a pod článek mohou umístit odkaz pro sdílení makra. Čtenář si po přečtení článku klikne a celý postup si do Mergada zkopíruje.
Pro mne osobně jsou makra druhým stupněm marketingové (a obecně pracovní) automatizace. Dosud Mergado automaticky zpracovávalo data. To dělá už 10 roků. Uživatel ale musel věci nastavovat ručně. Maximálně mohl některá nastavení importovat z jiných exportů. Nově se zvýší automatizace samotného nastavování.
A to mi přijde fajn.
Další počteníčko o Mergado makrech:
Lukáš včera vydal článek s návodem na vytvoření vlastního marketingového makra v Mergadu. Má to popsané hezky. I s obrázky.
A já si stále myslím, že je tahle funkcionalita fajk skvělá :-)