SEO není mrtvé, linkbuilding ANO!

Tuhle větu nosím v hlavě už roky. Kapku vyčpěla, přesto mi dovolte ji vyslovit a doplnit pár řádek.

SEO je nadčasové

SEO se týká dat a věcí ze skutečného světa. SEO se týká jejich uspořádání, vyhledávání, a to jak z pohledu realizovatelnosti, kvality, tak i efektivity procesů... Nejde jen o fulltextové vyhledávače. Na internetu jmenujme například:

  • vyhledávání v rámci webu/e-shopu
  • vyhledávání vyhledávačů zboží
  • vyhledávání uvnitř aplikací

a je toho mnohem víc. I mimo internet. Když to vyženu do extrému, vidím paralelu mezi hledáním brýlí doma v obýváku a třeba prací Seznamáckého fulltextu. Oba se snaží uspokojit lidskou potřebu a vyhledávací prostředek v tom hraje klíčovou roli.

Linkbuilding je mrtvý

A to z pohledu „link building“, tedy tvoření odkazu. Kdo vytváří zpětný odkaz s cílem vytvořit odkaz, ten nepochopil podstatu marketingu. Kdo naslouchá lidem a následně poctivě odpovídá, ten dokáže dosáhnout cíle. Nehledě zda u toho vytvořil zpětný odkaz či nikoliv.

Paradoxem je, že ti, kdo uspokojují potřebu svých zákazníků bez cíle vytvářet zpětné odkazy, často vytváří mnohem cennější „odkazové portfolio“ než ti, kdo se je snaží napodobit.

Komentáře ke článku SEO není mrtvé, linkbuilding ANO!
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
h_ědá: