Jak být dobrým zákazníkem

Kufřík s nálepkami atributů, které zákazník při koupi očekává: servis, kvalita, záruka, reklamace...

Být dobrým zákazníkem je umění, které přináší svým nositelům hmotné výhody a duševní uspokojení. Zkrátka dobrý zákazník je cool. Vážený zákazníku, přijmi prosím tuto vhozenou rukavici a přečti následující výzvu až do konce.

Zásady dobrého zákazníka

Nejnižší cena nemusí být nejvýhodnější

Vyvaruj se výběru prodejce výhradně podle ceny zboží. Extrémně nízká cena může prodejci přinášet málo peněz na rozvoj podniku a zajištění služeb, které bys rád využíval dlouhodobě. Pokud nakoupíš u prodejce, který brzy zbankrotuje, a budeš chtít vadné zboží reklamovat, zbudou ti jen oči pro pláč, který pocit z několika ušetřených korun při nákupu nezastaví.

Neváhej se zeptat

Potřebuješ poradit? Neváhej se na prodejce obrátit. Dobrý prodejce má na e-shopu uvedeny kontaktní informace viditelně, a to včetně telefonního čísla, na kterém ti rádi poradí.

Používej rozum

Selský rozum uchrání před nejedním malérem. Porovnal jsi si nabídky prodejců ve vyhledávači zboží, všichni inzerují dodání zboží do týdne a jediný prodejce ho hlásí skladem, ač jde o malý e-shop? Zavolej mu, zda zboží skutečně skladem mají. Může jít o chybu, která by tě nepříjemně nepříjemně překvapila.

Sdílej své zkušenosti

Neváhej pochválit šikovného prodejce, který dodal zboží včas a s potřebným servisem. Pochval ho v dotazníku Ověřeno zákazníky, napiš pochvalný komentář na web, nebo třeba do e-mailu. Lidé, kteří ti zboží dodali, budou rádi, podobně jako ostatní zákazníci, kterým poskytneš cenné doporučení.

Respektuj partnery

Na důležitých věcech trvej. Nad maličkostmi pak neváhej mávnout rukou. I prodejci jsou "jen" lidé. Mohou udělat chybu. Pokud se budou snažit ti vyjít vstříc, přistup na to. Získáš víc, než sporem.

Výhody za dodržování zásad dobrého zákazníka

Závěrem mi, milý zákazníku, prosím dovol stručně shrnout výhody, které svým uvědomělým chováním získáš.

  • Bude na kom uplatňovat reklamace, prodejce bude na trhu i za dva roky, po které trvá reklamační lhůta zboží.
  • Kvalitní servis a doplňkové služby.
  • Minimum nemilých překvapení při nákupu na internetu, kdy možná rizika odhalíš včas.
Komentáře ke článku Jak být dobrým zákazníkem
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
č_rvená: