@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Být dobrým zákazníkem je umění, které přináší svým nositelům hmotné výhody a duševní uspokojení. Zkrátka dobrý zákazník je cool. Vážený zákazníku, přijmi prosím tuto vhozenou rukavici a přečti následující výzvu až do konce.
Vyvaruj se výběru prodejce výhradně podle ceny zboží. Extrémně nízká cena může prodejci přinášet málo peněz na rozvoj podniku a zajištění služeb, které bys rád využíval dlouhodobě. Pokud nakoupíš u prodejce, který brzy zbankrotuje, a budeš chtít vadné zboží reklamovat, zbudou ti jen oči pro pláč, který pocit z několika ušetřených korun při nákupu nezastaví.
Potřebuješ poradit? Neváhej se na prodejce obrátit. Dobrý prodejce má na e-shopu uvedeny kontaktní informace viditelně, a to včetně telefonního čísla, na kterém ti rádi poradí.
Selský rozum uchrání před nejedním malérem. Porovnal jsi si nabídky prodejců ve vyhledávači zboží, všichni inzerují dodání zboží do týdne a jediný prodejce ho hlásí skladem, ač jde o malý e-shop? Zavolej mu, zda zboží skutečně skladem mají. Může jít o chybu, která by tě nepříjemně nepříjemně překvapila.
Neváhej pochválit šikovného prodejce, který dodal zboží včas a s potřebným servisem. Pochval ho v dotazníku Ověřeno zákazníky, napiš pochvalný komentář na web, nebo třeba do e-mailu. Lidé, kteří ti zboží dodali, budou rádi, podobně jako ostatní zákazníci, kterým poskytneš cenné doporučení.
Na důležitých věcech trvej. Nad maličkostmi pak neváhej mávnout rukou. I prodejci jsou "jen" lidé. Mohou udělat chybu. Pokud se budou snažit ti vyjít vstříc, přistup na to. Získáš víc, než sporem.
Závěrem mi, milý zákazníku, prosím dovol stručně shrnout výhody, které svým uvědomělým chováním získáš.