@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Správný čas nakoupit inzerci v katalogu Firmy.cz může být právě teď. Řadě kategorií klesla návštěvnost díky letním dovoleným, a to může být cesta jak pořídit inzerci levněji. Je to jediná změna v katalogu Firmy.cz? Není! Za opravdu velké pozdvižení může totiž nedávná změna hlavní stránky Seznamu. Přečtěte si, co na to říká marketingový konzultant.
Začněme pěkně od začátku. Firmy.cz patří mezi jeden z mála firemních katalogů v ČR, kde může být inzerce rentabilní, a to jak pro výkonově orientované prodejce, tak pro B2B sektor.
Na dobrých výsledcích Firmy.cz se velkou měrou podílí síla mateřského portálu Seznam, který propaguje Firmy.cz na hlavní stránce, či jako tipy ve výsledcích vyhledávání.
Pokud nahlédnete do statistik návštěvnosti vybraných kategorií, můžete spatřit například toto:
![]() |
![]() |
Statistika návštěvnosti kategorie Prodej oken a dveří. | Statistika návštěvnosti kategorie Velkoobchod. |
Data jsou za období do 3. srpna 2010 |
Grafy jako na burze, nemyslíte? Zatímco jedna kategorie navýšila návštěvnost dramaticky ze dne na den, druhá ji ztrácí. Den zlomu je v řadě kategorií stejný – úterý 20. července. Ptáte se proč došlo k takové změně? Odpověď je v nové hlavní stránce portálu www.seznam.cz.
Podívejte se dobře na srovnání staré a nové verze hlavní stránky Seznamu:
Zdroj obrázku: http://seznam.sblog.cz/2010/07/21/151
Vidíte ten rozdíl? Na nové verzi hlavní stránky portálu je 36 kategorií katalogu Firmy.cz. Na původní verzi jich přitom bylo 48! To máme o 12 kategorií méně. Přehled kategorií, které byly z hlavní stránky Seznamu vyřazeny a které byly zařazeny nově najdete zde.
Nyní se podívejme na návštěvnost nově zařazených kategorií. Její vývoj je ve všech případech stejný. 20. července nastal zásadní zlom, jasně čitelný z následujícího příkladu.
Pokud již inzerujete v kategoriích zařazených na hlavní stránku Seznamu nově či v kategoriích, které s nimi úzce souvisí, vaše inzerce osloví více uživatelů a Firmy.cz vám z těchto kategorií mohou přinést více užitku. Cena řady reklamních formátů se počítá podle návštěvnosti kategorie, a tak je pravděpodobné, že po vypršení stávajcí inzerce vám předloží obchodník provozovatele nabídku s řádově vyšší cenou za inzerci v těchto kategoriích.
Řadu kategorií zasáhne také pokles návštěvnosti. Inzerce v těchto kategoriích tak bude oslovovat méně uživatelů. Při sjednávání inzerce po 20. srpnu by měly být ceny vybraných reklamních formátů v těchto kategoriích nižší, než dříve.
Na praktickém příkladu jsme si ukázali sílu hlavní stránky Seznamu. Na závěr článku si tak můžeme dát doporučení podobné těm, co slyšíváme v burzovním zpravodajství:
Michal Janík doporučuje případný nákup sezónních kategorií, které jsou nyní v útlumu a kategorií zařazených nově na hlavní stránku Seznamu nyní. S prodlužováním inzerce kategorií z hlavní stránky vyřazených naopak doporučuje posečkat.
Máte dotazy? Napište mi Rád je zodpovím.