@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Máte reklamu v Skliku a přitom za ni platíte přímo agentuře, která ji spravuje? V tom případě zbystřete. Následující článek je právě pro vás!
Seznam.cz, a.s. si vede u každého zákazníka informace o tom, kolik peněz u něj zákazník zaplatil za inzerci. Na základě toho se vypočte jeho bonita. Je to vlastně takové skóre kvality inzerenta.
Firmy.cz řadí výsledky vyhledávání právě na základě bonity klientů. Platí, že první se vypisují platící inzerenti, kteří mají nejvyšší bonitu. Vyšší bonita tak přináší lepší viditelnost inzerce, což přinese vyšší návštěvnost internetových stránek a následně vyšší obrat.
Bonita je vedena na IČ inzerující firmy. V některých případech nastavují agentury inzerci tak, že na Seznamu uvedou své vlastní fakturační údaje včetně IČ. Proklikanou částku zaplatí a následně vyfakturují klientovi.
Pozor: všimněte si, že Seznam.cz, a.s. eviduje IČ agentury. Bonita se tedy načítá agentuře!
Problém je v tom, že IČ v peněžence (aplikaci, která spravuje na Seznamu finance) nelze změnit. Jednou zadané IČ je v peněžence vedeno natrvalo. Pokud tedy např. změníte agenturu, která vám spravuje PPC, ta vás na tento nešvar upozorní, pak lze pouze zřídit nové reklamní účty a např. v případě Skliku do nich reklamní kampaně zkopírovat. Bonitu za prostředky utracené dříve vám však již nikdo nepřipíše.
Řešení: zkontrolujte si, zda platíte např. za Sklik přímo Seznamu. Pokud nikoliv, žádejte od své agentury podrobné vysvětlení.
Díky Petro. K té peněžence - má zkušenost je, bohužel, přesně opačná. Komunikoval jsem změnu IČ osobně přímo s obchodními zástupci Seznamu a změna možná nebyla.
Je mi jasné, že záleží i na schopnostech konkrétního obchodního zástupce Seznamu. Pokud toto nemá Seznam interně ošetřeno, není to dobrá zpráva.