@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Zaklínadla, která dokáží rozšířit možnosti Google Analytics, i tak lze popsat filtry. Pro zkušené uživatele i začátečníky začíná seriál článků, ve kterém si popíšeme některé zajímavé typy na filtry, co se v praxi osvědčily. Začneme jednoduše a postupně dorazíme třeba k filtru měřícímu pozice ve vyhledávačích.
Filtry umožňují například:
Zjednodušeně by se dalo říci, že jde o pravidla, která upraví data přicházející do Google Analytics. Na vstupu tak můžete upravovat různé vlastnosti klíčových slov, návštěv a dalších metrik. Tyto se pak projeví v přehledech. Podrobný popis filtrů najdete v nápovědě Google Analytics.
Tip: Data upravená filtrem nejde zpětně opravit. Vytvořte si proto v Google Analytics více profilů. Jeden z nich pak ponechte bez filtrů. Pokud váš filtr zpracuje vstupující data chybně, budete moci přeskočit do „záložního“ přehledu bez chyb.
Pracovníci firmy často navštěvují firemní web. Pokud vás zajímá, jak se na vašich stránkách pohybují zákazníci, tito zaměstnanci vaše přehledy zkreslují. Můžete je z přehledů vyloučit tak, že vyloučíte veškerý provoz z vlastní IP nebo domény následujícím filtrem:
- Předdefinovaný filtr
- Vyřadit
- Provoz z adres IP
- Které se rovnají
- Vaše IP adresa
Co nás čeká příště? Podíváme se na to, jak vám mohou při tvorbě filtrů Google Analytics pomoci regulární výrazy.