@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Další díl seriálu o sledování TOP zdrojů návštěvnosti v Google Analytics nás přivede od Google Nákupů k Firmy.cz. Došlo zde totiž ke změnám, díky kterým přestal fungovat tento filtr pro sledování vyhledávacích dotazů.
Všimněte si, že informaci o vyhledávacím dotazu lze z URL odkazující stránky Firmy.cz odchytávat pouze pro prokliky přímo na náš web skrz odkaz ve formě adresy webu. Většina uživatelů proklikne nejprve na stránku s detailními informacemi o firmě. Zde se pro nás informace o vyhledávacím dotazu ztrácí. Změřit tak dokážeme vyhledávací dotazy jen u malého zlomku uživatelů.
Název filtru: | Firmy.cz: Klíčová slova |
Typ filtru: | Vlastní filtr, Pokročilé |
Pole A → Výpis A: Odkaz | (.*)q=(.*)$ |
Pole B → Výpis B: Zdroj kampaně | ^(m\.)?firmy\.cz |
Výstup do → Tvůrce: Termín kampaně | $A2 |
Pole A je povinné. | Ano |
Pole B je povinné. | Ano |
Přepsat pole výstupu | Ano |
Rozlišovat malá a velká písmena | Ne |
Uvedený filtr "vytáhne" z URL odkazující stránky s výsledky vyhledávání Firmy.cz vyhledávací dotaz a zapíše jej do správné proměnné Google Analytics mezi vyhledávací dotazy.
Vida Honzo, to víš, že to jde. Pomocí filtru je to setrvačnost. Dříve totiž výsledky vyhledávání vracely na URL ve tvaru Firmy.cz/phr/dotaz-uživatele. To bylo k řešení pouze filtrem. Nyní je tvar URL upraven tak, že lze snadno určit proměnnou s dotazem.
Na druhou stranu to chce dát pozor, co to udělá s medii. Předpokládám, že to jeden zdroj Firmy.cz rozdělí na:
což není optimální. Nejde totiž o fulltextový vyhledávač. Inzerce na Firmy.cz je na základě registrace, případně placené inzerce. Pro obě složky však je příčina stejná. Neměla by se tedy štěpit. To pak lze zajistit dodatečným přepsáním média jiným filtrem, např. na advertising, které u nás používáme pro značení jednorázově placené inzerce.
Ale o tom víc někdy příště.
A nebo nyní nově:
http://napoveda.seznam.cz/cz/firmy/nove-firmy.cz/napoveda-pro-klienty/po...