@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Opravdu víte o návštěvnosti z Google všechno? Pokud používáte standardní nastavení Google Analytics, tak stěží. Proč? Návštěvnost z Google je uváděna jako jediný zdroj návštěvnosti google / organic. Tedy mohou se vám zde vypisovat i varianty google.cz a další národní domény, ale to nyní řešit nebudeme.
Podívejte se na možnosti vyhledávání, které Google nabízí. Jde například o:
Google Analytics slučuji návštěvnost do jednoho společného zdroje „google“.
Podívejme se např. na fulltextové vyhledávání a vyhledávání zboží. Rozdíly jsou velké:
Rozdíl mezi uživateli, kteří hledají obrázky např. pro seminární práci a uživateli, kteří mají vybráno zboží a nyní hledají, kde jej koupit ve vyhledávání zboží, je pak zřejmý.
Jak jste na tom vy? Rozlišujete v Google Analytics z jaké formy vyhledávání Google uživatelé přicházejí?
PS.: V příštím díle mini seriálu o sledování Google v Google Analytics si ukážeme praktický příklad, jak odlišit návštěvnost z vyhledávání obrázků Google.
Těším se na další pokračování, mám k tomu tři poznámky.
Díky Honzo za parádní komentář.
Ad 1) Pro značení jako zdroj mne v Google Analytics vedou:
Ad 2) Metodika SERP.
Ad 3) Řešení pro správné začlenění
Značkovat každý odkaz je pracné a bohužel obtížně vratné, pokud se po čase rozhodneme upravit metodiku značení. Tedy v případě Google Analytics.
Pokud se bavíme o SERP Google, podívejme se nejprve, co vlastně na SERP vrací za typy výsledků a jakým způsobem.
Zapomněl jsem na nějaký typ výsledku?
Pokud se dívám správně, přímý proklik mají položky, které ovlivňuje SEO. Zde tedy není třeba značit. PPC reklamu si správci značkovat zvykli a ostatní služby vedou do jiných částí Google, kde s nimi lze dále pracovat.
Přesnost dat
Osobně se nebiji za 100% přesné informace. Ty jsou často dražší, než jejich přínos. V praxi nám stačí přesnost např. na 95 %. Je to dost pro kvalifikovaná manažerská rozhodnutí, a přitom se tyto informace dají získat při rozumných nákladech. Ostatně ono 100% přesné je máloco. Stačí storno objednávky po uzavření statistik za uplynulé období a už nám data nebudou souhlasit :o)