@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
V minulém dílu mini seriálu o sledování návštěvnosti z Google pomocí Google Analytics jsme si řekli, proč základní nastavení Google Analytics nestačí. Podívejme se proto nyní na konkrétní příklad, jak odlišit vyhledávání obrázků od zbytku návštěvnosti z Google.
Cílem opatření bude označit uživatele, kteří vyhledávali na Google obrázky pomocí zdroje google-images. To zajistí následující filtr.
Název filtru: | Google: Images |
Typ filtru: | Vlastní filtr, Pokročilé |
Pole A → Výpis A: Odkaz | tbm=isch |
Pole B → Výpis B: Zdroj kampaně | |
Výstup do → Tvůrce: Zdroj kampaně | google-images |
Pole A je povinné. | Ano |
Pole B je povinné. | Ano |
Přepsat pole výstupu | Ano |
Rozlišovat malá a velká písmena | Ne |
Následující tabulka zachycuje návštěvnost po nasazení filtru, popsaného výše. Všimněte si rozdílu v přínosu obou typů návštěvnosti pro tržby e-shopu.
Tabulka s návštěvností a tržbami pro zdroje Google Images a ostatních návštěvy Google.
Nulové tržby v případě uživatelů, kteří vyhledávali obrázky, jsou, do jisté míry, extrémem. Uvedený příklad však ukazuje rozdílnost potřeb těchto uživatelů. Dále tabulka zachycuje zajímavý podíl uživatelů vyhledávajících obrázky na celkové návštěvnosti z Google.
V příštím díle mini seriálu o návštěvnosti z Google v Google Analytics se podíváme podrobněji na Google Nákupy.
Líbil se vám článek? Napište svůj názor do komentáře níže!
To bohužel problém neřeší. Uvedu příklad URL stránky s výsledkem vyhledávání obrázků:
z této stránky uživatel proklikne na stránku s detailem obrázku, např.:
a odtud na cílový web.
Pokud se podíváme na URL, ze kterého přechází uživatel na cílový web, jde o doménu www.google.com. V tomto případě by tedy způsob, který uvádíte, nefungoval. Tent totiž předpokládá doménu images.google.com.
Na images.google se ještě podíváme v nějakém dalším článku. Jen co najdu kapu času a sil :o)