Sledujte vyhledávání obrázků Google pomocí Google Analytics

Google Images a zbytek Google Ikona

V minulém dílu mini seriálu o sledování návštěvnosti z Google pomocí Google Analytics jsme si řekli, proč základní nastavení Google Analytics nestačí. Podívejme se proto nyní na konkrétní příklad, jak odlišit vyhledávání obrázků od zbytku návštěvnosti z Google.


Nastavujeme Google Analytics

Cílem opatření bude označit uživatele, kteří vyhledávali na Google obrázky pomocí zdroje google-images. To zajistí následující filtr.

Název filtru: Google: Images
Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Odkaz tbm=isch
Pole B → Výpis B: Zdroj kampaně google
Výstup do → Tvůrce: Zdroj kampaně google-images
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ano
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

Rozdíl mezi návštěvností z fulltextu Google a vyhledáváním obrázků v praxi

Následující tabulka zachycuje návštěvnost po nasazení filtru, popsaného výše. Všimněte si rozdílu v přínosu obou typů návštěvnosti pro tržby e-shopu.

Tabulka s návštěvností a tržbami pro zdroje návštěvnosti Google Images a zbytek Google

Tabulka s návštěvností a tržbami pro zdroje Google Images a ostatních návštěvy Google.

Nulové tržby v případě uživatelů, kteří vyhledávali obrázky, jsou, do jisté míry, extrémem. Uvedený příklad však ukazuje rozdílnost potřeb těchto uživatelů. Dále tabulka zachycuje zajímavý podíl uživatelů vyhledávajících obrázky na celkové návštěvnosti z Google.

Co nás čeká příště

V příštím díle mini seriálu o návštěvnosti z Google v Google Analytics se podíváme podrobněji na Google Nákupy.

Líbil se vám článek? Napište svůj názor do komentáře níže!

Komentáře ke článku Sledujte vyhledávání obrázků Google pomocí Google Analytics
Vašek (bez ověření) 28. 2. 2012 11:21
Je to jedna z možností. Není lepší to přidat do měřícího kódu pomocí _addOrganic', 'images.google.cz', 'q' ? Už jenom kvůli klíčovým slovům
Michal Janík 28. 2. 2012 11:40

To bohužel problém neřeší. Uvedu příklad URL stránky s výsledkem vyhledávání obrázků:

https://www.google.com/search?q=%C5%A1pilberk&hl=cs&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=v59MT9bGA4qfOtTimaUC&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CB8Q_AUoAQ&biw=1366&bih=596

z této stránky uživatel proklikne na stránku s detailem obrázku, např.:

http://www.google.com/imgres?hl=cs&sa=X&biw=1366&bih=596&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=nCufPnjRlubsIM:&imgrefurl=http://cms.mediafactory.cz/fotogalerie/spilberk/&docid=h5SO1jiTRgF20M&imgurl=http://cms.mediafactory.cz/public/galleries/1/218/spilberk06.jpg&w=650&h=435&ei=wZ9MT5utA4jR4QTf5-zJAg&zoom=1&iact=hc&vpx=259&vpy=187&dur=339&hovh=182&hovw=272&tx=79&ty=99&sig=101867878671538130547&page=1&tbnh=111&tbnw=148&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:1,s:0

a odtud na cílový web.

Pokud se podíváme na URL, ze kterého přechází uživatel na cílový web, jde o doménu www.google.com. V tomto případě by tedy způsob, který uvádíte, nefungoval. Tent totiž předpokládá doménu images.google.com.

Vašek (bez ověření) 28. 2. 2012 12:59
A jo, to jsem úplně přehlédl, děkuji moc. Dříve to tak fungoval, je tomu tak?
Michal Janík 28. 2. 2012 13:04

Na images.google se ještě podíváme v nějakém dalším článku. Jen co najdu kapu času a sil :o)

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
_ůžová: