Jak si v Google Analytics upravit sledování kampaní z MailChimpu

Google Analytics + MailChimp a měření kampaní, ilustrační obrázek.

Taky vás štve, že MailChimp přikládá na začátek názvu kampaně pro Google Analytics své ID? Když si označíte kampaň jako „2012–04-skoleni-nabidka“, MailChimp to doplní na „e8ehd8ezd7–2012–04-skoleni-nabidka“. MailChimp to nedělá jen tak pro zábavu, potřebuje identifikovat kampaně také, ale co když nám to ničí pohledy na data? Ukažme si, jak se automatického ID kampaně zbavit.

Proč se mohu chtít zbavit ID kampaně?

Představme si, že mám reklamní kampaň při které chci využít:

  • PR článek
  • e-mailovou rozesílku.

Může být výhodné označit odkazy z PR článku a e-mailu tak, aby uváděly stejnou kampaň. V našem příkladu to bode „2012–04-skoleni-nabidka“. Budeme tak moci:

  • srovnávat výsledky různých kampaní v rámci jednoho zdroje návštěvnosti,
  • srovnávat výsledky jednotlivých zdrojů, přímo v rámci jedné kampaně.

Informace, jak se podílel PR článek a jak e-mailová rozesílka např. na konverzích z dané reklamní kampaně, je velmi zajímavá a je fajn ji mít v Google Analytics k dispozici hned.

Problém

Nástroj pro e-mail marketing MailChimp.com generuje na začátek označení kampaně vlastní ID. Pokud si označíte kampaň jako „2012–04-skoleni-nabidka“, udělá z ní např. „e8ehd8ezd7–2012–04-skoleni-nabidka“ kde na začátku je jím vygenerované ID kampaně.

Řešení problému

Vyřešit lze problém tak, že vytvoříme filtr, který prvních deset znaků a pomlčku z názvu kampaně „ořízne“. Pozor, tím ztratí MailChimp tuto informaci. Pokud používáte můstek mezi Google Analytics a MailChimpem, neaplikujte tento filtr na všechny profily Google Analytics, ale pouze na ten analytický.

Filtr pro odstranění ID kampaně z MailChimp.com

Název filtru: Mailchimp.com: odmazat id kampaně
Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Název kampaně (..........\-)?(.*)
Pole B → Výpis B: Médium kampaně email
Výstup do → Tvůrce: Název kampaně $A2
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ano
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

Tento filtr vám umožní začlenit e-mailing mezi ostatní komunikační kanály jedné reklamní kampaně snadno.

PS.: tuto a podobné výzvy budeme řešit na školení Google Analytics pro pokročilé. Přijďte také!

Komentáře ke článku Jak si v Google Analytics upravit sledování kampaní z MailChimpu
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
růžov_: