@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Taky vás štve, že MailChimp přikládá na začátek názvu kampaně pro Google Analytics své ID? Když si označíte kampaň jako „2012–04-skoleni-nabidka“, MailChimp to doplní na „e8ehd8ezd7–2012–04-skoleni-nabidka“. MailChimp to nedělá jen tak pro zábavu, potřebuje identifikovat kampaně také, ale co když nám to ničí pohledy na data? Ukažme si, jak se automatického ID kampaně zbavit.
Představme si, že mám reklamní kampaň při které chci využít:
Může být výhodné označit odkazy z PR článku a e-mailu tak, aby uváděly stejnou kampaň. V našem příkladu to bode „2012–04-skoleni-nabidka“. Budeme tak moci:
Informace, jak se podílel PR článek a jak e-mailová rozesílka např. na konverzích z dané reklamní kampaně, je velmi zajímavá a je fajn ji mít v Google Analytics k dispozici hned.
Nástroj pro e-mail marketing MailChimp.com generuje na začátek označení kampaně vlastní ID. Pokud si označíte kampaň jako „2012–04-skoleni-nabidka“, udělá z ní např. „e8ehd8ezd7–2012–04-skoleni-nabidka“ kde na začátku je jím vygenerované ID kampaně.
Vyřešit lze problém tak, že vytvoříme filtr, který prvních deset znaků a pomlčku z názvu kampaně „ořízne“. Pozor, tím ztratí MailChimp tuto informaci. Pokud používáte můstek mezi Google Analytics a MailChimpem, neaplikujte tento filtr na všechny profily Google Analytics, ale pouze na ten analytický.
Název filtru: | Mailchimp.com: odmazat id kampaně |
Typ filtru: | Vlastní filtr, Pokročilé |
Pole A → Výpis A: Název kampaně | (..........\-)?(.*) |
Pole B → Výpis B: Médium kampaně | |
Výstup do → Tvůrce: Název kampaně | $A2 |
Pole A je povinné. | Ano |
Pole B je povinné. | Ano |
Přepsat pole výstupu | Ano |
Rozlišovat malá a velká písmena | Ne |
Tento filtr vám umožní začlenit e-mailing mezi ostatní komunikační kanály jedné reklamní kampaně snadno.
PS.: tuto a podobné výzvy budeme řešit na školení Google Analytics pro pokročilé. Přijďte také!