@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Jak se vypořádat v Google Analytics s ID kampaně, které doplňuje MailChimp do kampaní automaticky, jsme si ukázali v minulém článku. Dnes se podíváme podrobněji na uživatele, kteří proklikli na webovou verzi e-mailu.
Nástroj pro e-mail marketing MailChimp umožňuje do e-mailu doplnit odkaz na internetovou stránku se stejným obsahem, jaký je v e-mailu. Na tuto „webovou“ verzi e-mailu obvykle klikají např. uživatelé, kterým se obsah e-mailu zobrazil chybně v jejich e-mailovém klientovi.
MailChimp vkládá měřící kódy Google Analytics pouze do sdělení v e-mailové zprávě. Do webové verze sdělení nikoliv. Uživatele, kteří navštíví webovou verzi sdělení a následně prokliknou na váš web tak Google Analytics připíší zdroji návštěvnosti jako je např. tento:
us1.campaign-archive1.com
Takový zdroj vyhodnotí Google Analytics jako odkazující stránku a začlení jej do média referral. Naproti tomu prokliky z e-mailové zprávy přičítají Google Analytics zdroji se stejným názvem, jako je název adresáře v MailChimpu a jako médium uvedou „email“. Výsledky rozesílky tak mohou být v Google Analytics na dvou místech odděleně, což je nepřehledné.
Vytvořme si filtr, který návštěvnost ze zdroje „us1.campaign-archive1.com“ přiřadí k médiu „email“. Zdroje tak seskupí pod jednou střechu. Řešení je to jen dílčí, protože tento zdroj nebude reflektovat kampaně, odlišující jednotlivé rozesílky. Pomůže to však a kampaně lze částečně dohledat správným nastavením časového období přehledu Google Analytics – ode dne rozeslání, do následující rozesílky.
Pozor, váš zdroj může být odlišný – zkontrolujte si doménu v náhledu webové verze e-mailu v administraci MailChimpu.
Název filtru: | Médium: email |
Typ filtru: | Vlastní filtr, Pokročilé |
Pole A → Výpis A: Zdroj kampaně | us.\.campaign\-archive.?\.com |
Pole B → Výpis B: - | |
Výstup do → Tvůrce: Médium kampaně | |
Pole A je povinné. | Ano |
Pole B je povinné. | Ne |
Přepsat pole výstupu | Ano |
Rozlišovat malá a velká písmena | Ne |
PS.: Také vyhodnocování e-mailingu se budeme věnovat na školení Google Analytics pro pokročilé. Přečtěte si o tom víc!
Hezký den, kontaktní údaje nastavujete pro každý jednotlivý adresář. Tyto kontakty nemusejí být stejné jako údaje na které jste si zaregistroval účet. Najdete to v části Lists --> Settings --> Required Email Footer Content.
Odkaz pro odhlášení můžete připravit svůj takto:
a href="*|UNSUB|*"...OK?