Sledujte prokliky z MailChimp rozesílek v Google Analytics na 100 %

MailChimp a Google Analytics pro zdroj návštěvnsoti, ilustraceJak se vypořádat v Google Analytics s ID kampaně, které doplňuje MailChimp do kampaní automaticky, jsme si ukázali v minulém článku. Dnes se podíváme podrobněji na uživatele, kteří proklikli na webovou verzi e-mailu.

Proč se věnovat webové verzi emailu

Nástroj pro e-mail marketing MailChimp umožňuje do e-mailu doplnit odkaz na internetovou stránku se stejným obsahem, jaký je v e-mailu. Na tuto „webovou“ verzi e-mailu obvykle klikají např. uživatelé, kterým se obsah e-mailu zobrazil chybně v jejich e-mailovém klientovi.

Problém

MailChimp vkládá měřící kódy Google Analytics pouze do sdělení v e-mailové zprávě. Do webové verze sdělení nikoliv. Uživatele, kteří navštíví webovou verzi sdělení a následně prokliknou na váš web tak Google Analytics připíší zdroji návštěvnosti jako je např. tento:

us1.campaign-archive1.com

Takový zdroj vyhodnotí Google Analytics jako odkazující stránku a začlení jej do média referral. Naproti tomu prokliky z e-mailové zprávy přičítají Google Analytics zdroji se stejným názvem, jako je název adresáře v MailChimpu a jako médium uvedou „email“. Výsledky rozesílky tak mohou být v Google Analytics na dvou místech odděleně, což je nepřehledné.

Řešení problému

Vytvořme si filtr, který návštěvnost ze zdroje „us1.campaign-archive1.com“ přiřadí k médiu „email“. Zdroje tak seskupí pod jednou střechu. Řešení je to jen dílčí, protože tento zdroj nebude reflektovat kampaně, odlišující jednotlivé rozesílky. Pomůže to však a kampaně lze částečně dohledat správným nastavením časového období přehledu Google Analytics – ode dne rozeslání, do následující rozesílky.

Filtr pro změnu média

Pozor, váš zdroj může být odlišný – zkontrolujte si doménu v náhledu webové verze e-mailu v administraci MailChimpu.

Název filtru: Médium: email
Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Zdroj kampaně us.\.campaign\-archive.?\.com
Pole B → Výpis B: -
Výstup do → Tvůrce: Médium kampaně email
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ne
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

PS.: Také vyhodnocování e-mailingu se budeme věnovat na školení Google Analytics pro pokročilé. Přečtěte si o tom víc!

Komentáře ke článku Sledujte prokliky z MailChimp rozesílek v Google Analytics na 100 %
nonbrake (bez ověření) 23. 5. 2012 14:58
Dobrý den, nevíte jak přeložit patičku newsletteru, aby tam nebo unsubscribe, ale odhlásit a změnit kontaktní údaje? Když dělám newsletter pro jinou firmu než je registrovaná? Díky
Michal Janík 23. 5. 2012 19:52

Hezký den, kontaktní údaje nastavujete pro každý jednotlivý adresář. Tyto kontakty nemusejí být stejné jako údaje na které jste si zaregistroval účet. Najdete to v části Lists --> Settings --> Required Email Footer Content.

Odkaz pro odhlášení můžete připravit svůj takto:

a href="*|UNSUB|*"...

OK?

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
_ůžová: