@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Tři základní média v Google Analytics: přímá návštěvnost, odkazující stránky a vyhledávače, nemusejí stačit. Někdy vaše přehledy skvěle doplní nové médium, které si nadefinujete sami. Jako příklad si uveďme vyhledávače zboží.
Filtr pro změnu média určitého zdroje návštěvnosti je jednoduchý a spolehlivý. Jde o to všem návštěvám z určitého zdroje návštěvnosti přiřadit nové médium. Tím může být libovolný řetězec znaků.
- Vlastní filtr --> Pokročilé
- Pole A: Termín kampaně: (akcni\-cena|cenyzbozi|dobra\-koupe|heureka|hledam\-zbozi|hledejceny|hyperzbozi|koupis|lepsiceny|monitor|najdicenu|nejlepsiceny|nejnakup|nizkeceny|seznamzbozi|srovname|srovnanicen|zalevno|zbozi|shop\-mania)\.cz
- Pole B: -
- Výstup do: Médium kampaně: zbozi
- Pole A je povinné: Ano
- Pole B je povinné: Ne
- Nepodařilo se vymazat výstup: Ano
- Rozlišovat malá a velká písmena: Ne
Všimněte si, že v poli A je použit regulární výraz pro označení více zdrojů návštěvnosti. Filtr tak k novému médiu zbozi přesune návštěvy ze zdrojů:
Médium by mělo zahrnovat zdroje návštěvnosti, které jsou si blízké. Pokud provozujete e-shop, zjistíte, že např. právě vyhledávače zboží a fulltextové vyhledávače mají pro vás odlišný význam. Jinak se postupuje při jejich správě a mají jiné náklady. Jejich rozdělení tak může být výhodné a vypíchnout v přehledech Google Analytics informace, které byly doposud skryty.
Tak jako v ostatních případech doporučuji nový filtr Google Analytics nejprve otestovat na zvláštním profilu. Zdroje návštěvnosti do nového média přiřaďte dle vlastního uvážení.
V příštím díle seriálu o filtrech Google Analytics si posvítíme na navigační dotazy. Pokud nechcete, aby vám článek utekl, odebírejte RSS.