@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Přímo závislá na publikovaném obsahu je návštěvnost z RSS kanálů. Google Analytics ji v základním nastavení neumějí řádně zpracovat, a tak se nyní podívejme, jak toto řešit.
Návštěvnost uživatelů, kteří proklikli na cílový web po přečtení upoutávky článku v RSS čtečce přímo závisí na publikovaném článku a komunitě uživatelů, která cílový web sleduje. Z toho plyne, že:
Ve výchozím nastavení Google Analytics návštěvnost z RSS neřeší nijak. Díky tomu dochází k míchání do více různých zdrojů návštěvnosti, včetně přímé návštěvnosti v případě desktopových RSS čteček a nic moudrého z těchto dat vyčíst nelze.
Sledovat návštěvnost z RSS kanálů lze jednoduše pomocí správného označení URL článků. Princip je stejný, jako v případě ručního značení pomocí URL Builderu. Stačí do URL doplnit vhodné měřící parametry.
Měřící parametry lze zvolit téměř libovolně. Je však dobré, aby měření mělo jednotnou metodiku, a tím i řád. Měřící parametry mohou vypadat například takto:
Zdroj návštěvnosti: | rss |
Médium: | feed |
Kampaň: | feed |
Označená URL tedy budou vypadat asi takto:
Původní URL: http://www.michaljanik.cz/oblibene/google-analytics
Označené URL: http://www.michaljanik.cz/oblibene/google-analytics?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=feed
Na rozdíl od např. bannerových kampaní, kde můžeme odkazy označit ručně, musí RSS značkovat sám redakční systém.
Vývojáři redakčních systémů obvykle řeší podobné funkce přímo v rámci CMS. Pokud však hledáte jednoduchého pomocníka, zkuste tento skript. Jde o jednoduchý PHP skript, který načte původní RSS a URL článků doplní o měřící parametry. Na rozdíl např. od Feedburneru, který funguje nyní na podobném principu, tak máte možnost své konfigurace měření.
dobry den muzete mi poradit danem webem jak dat rss kanal na muj web diky moc mi to pomuže ,prave nejsem znalec v tomto odvetvi
Dobrý den, pošlete prosím odkaz na web a základní kontakt na můj e-mail.
Děkuji.