@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Chyby v navigaci internetových stránek a hypertextových odkazech, které vedou na stránku 404, stránka nenalezena, vám pomohou odhalit Google Analytics. Povím vám jak to udělat tak, aby vám přehled chyb přišel až do e-mailové schránky.
Pokud uživatel zadá chybnou adresu stránky, zobrazí se mu stránka 404. Chybný odkaz či položka navigace tak mohou zkomplikovat uživatelům procházení webu. Pokud umístíte na stránku 404 měřící kód Google Analytics, můžete sledovat, odkud uživatelé na tuto stránku přišli a odhalit, kde je chyba.
Pokud se stránka 404 zobrazí vždy na stejné URL, je hledání jednoduché. V Google Analytics vyhledejte toto URL v přehledu Obsah → Hlavní obsah.
Řada redakčních systémů však zobrazuje chybné URL, které zadal návštěvník, a na něm vypíše zvláštní hlášení. V takovém případě je důležité, aby strana 404 měla vždy stejný titulek. Podle něj ji pak naleznete stránku v přehledu Obsah → Obsah podle názvu.
Jak vyhledat stránku 404 v přehledu Obsah → Obsah podle názvu Google Analtics. Klikněte na obrázek pro jeho zvětšení.
Kliknutím na položku v přehledu se dostanete na přehled zobrazování stránky 404. Několik chyb je obvyklých. Pokud však jsou v přehledu desítky položek, na webu je zřejmě chyba.
Abyste nemuseli pravidelně navštěvovat Google Analytics, nastavte si pravidelné zasílání tohoto přehledu e-mailem. Kontrola tak bude pravidelná a zabere chviličku.
Jak přehled stránek 404 využívat pro odstranění chyb na webu si povíme příště.