@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Tahle diskuse se zapletla do měření prokliků z obchodních nabídek na internetové stránky. Telefonní prodej může být ideální ke značkování pro následné měření výsledků, podobně jako např. PPC reklama, nebo třeba e-mail marketing. Ukážu vám jeden z možných způsobů jak na to.
Nastavte obchodní proces tak, aby potenciální klient obdržel, po telefonním kontaktu, podrobnější informace e-mailem. Do těchto informací začleňte výzvu k akci s odkazem na web. Obvykle jde o odkaz na podrobnější informace, ceník atd.
Campaign Source: | telesale |
Campaign Medium: | sale |
Campaign Content: | telesale-xyz |
Campaign Name*: | telesale-1 |
Hodnoty lze zvolit i jinak. Podstatné je, aby zapadly do vaší metodiky značení kampaní.
Co je důležité:
Takový postup se hodí na obchodní procesy, které jsou standardizované. Ukázali jsme si jej na příkladu telefonického obchodníka. Aplikovat lze i na jiné formy obchodu. Ne vždy to ale musí mít smysl. Pokud je např. obchodních nabídek málo, nebo pokud se výrazně mění jejich obsah a nejsou srovnatelné, pak vypovídací hodnota výsledků měření klesá.
Zajímavý přínos měření pomocí Google Analytics může být v orientačním srovnání např. s výsledky fulltextových vyhledávačů, nebo třeba PPC reklamy. To, že jde o zjednodušený příklad, který nezohledňuje klíčové ukazatele, jako je kvalita kontaktu, nebo třeba opakovaný prodej, je asi jasné. Brete proto prosím toto zamyšlení jako tip.