Proč sledovat on-line výsledky „neinternetového“ telefonního prodeje a jak to udělat v Google Analytics

Google Analytics logo a text telefonní prodej, ilustrace

Tahle diskuse se zapletla do měření prokliků z obchodních nabídek na internetové stránky. Telefonní prodej může být ideální ke značkování pro následné měření výsledků, podobně jako např. PPC reklama, nebo třeba e-mail marketing. Ukážu vám jeden z možných způsobů jak na to.


Proč je telefonní prodej vhodný pro značkování kampaně:

  • jeden obchodník učiní desítky kontaktů denně, tj. stovky měsíčně,
  • obvykle na telefonní kontakt navazuje zaslání informací e-mailem, lze tedy uvádět prokliky na web (např. pro doplňující informace) a tyto prokliky měřit,
  • podoba prvních nabídek a informačních e-mailů bývá standardizovaná.

Důvody proč měřit účinky telefonního prodeje na webu:

  • aby se nemíchal s běžnou přímou návštěvností,
  • vyhodnocení přínosu telefonního oslovování potenciálních klientů pro on-line prodej,
  • srovnání výsledků jednotlivých pracovníků.

Jak měřit výsledky telefonického obchodníka

Nastavte obchodní proces tak, aby potenciální klient obdržel, po telefonním kontaktu, podrobnější informace e-mailem. Do těchto informací začleňte výzvu k akci s odkazem na web. Obvykle jde o odkaz na podrobnější informace, ceník atd.

Odkaz označte měřícími parametry Google Analytics:

Campaign Source: telesale
Campaign Medium: sale
Campaign Content: telesale-xyz
Campaign Name*: telesale-1

Hodnoty lze zvolit i jinak. Podstatné je, aby zapadly do vaší metodiky značení kampaní.

Co je důležité:

  • lze připravit více kampaní, např. pro různé kroky obchodního procesu, např.: telesale-1, telesale-2 atd.
  • obsah reklamy může definovat konkrétního obchodníka.

Kde použít podobné značení kampaní

Takový postup se hodí na obchodní procesy, které jsou standardizované. Ukázali jsme si jej na příkladu telefonického obchodníka. Aplikovat lze i na jiné formy obchodu. Ne vždy to ale musí mít smysl. Pokud je např. obchodních nabídek málo, nebo pokud se výrazně mění jejich obsah a nejsou srovnatelné, pak vypovídací hodnota výsledků měření klesá.

Srovnání telefonního prodeje s ostatními formami komunikace

Zajímavý přínos měření pomocí Google Analytics může být v orientačním srovnání např. s výsledky fulltextových vyhledávačů, nebo třeba PPC reklamy. To, že jde o zjednodušený příklad, který nezohledňuje klíčové ukazatele, jako je kvalita kontaktu, nebo třeba opakovaný prodej, je asi jasné. Brete proto prosím toto zamyšlení jako tip.

Komentáře ke článku Proč sledovat on-line výsledky „neinternetového“ telefonního prodeje a jak to udělat v Google Analytics
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
č_rná: