@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
E-mailing, výzkum trhu, a marketingová komunikace. To byla hlavní témata dubnové Internet Session. Nově proběhl také workshop, při kterém účastnící navrhovali vylepšení stránek neziskového tanečního divadla. Začněme však pěkně po pořádku.
Příjemný večer zahájil v brněnské vinárně Baroko Tomáš Štancl z Directive. Zaměřil se na na marketingovou komunikaci a shrnul její teoretický základ. Za zmínku určitě stojí statistika úspěšnosti komunikačních kanálů, kdy na špici stál vedle telemarketingu i e-mailový marketing. Tím Tomáš nahrál kolegům pro další prezentace.
„Marketingový výzkum potřebuje opravdu každý…“, to zaznělo mezi prvními slovy Ondřeje Coufalíka z GBIT. Ondřej vnesl do, obvykle čistě internetové, diskuse daleko širší rozměr marketingového výzkumu. Představil rozdílná pojetí kvalitativního a kvantitativního marketingového výzkumu a mnoho dalšího včetně profesních sdružení a etické stránky výzkumu.
Delší diskuse se strhla kolem rozsahu vzorků pro výzkumy trhu. Základní vzorek totiž čítá cca 1.000 osob, což se některým účastníkům Internet Session jevilo jako nízké číslo. V diskusi jsme se dobrali toho, proč tomu tak je, včetně významu výběru respondentů a vyvažování jednotlivých skupiny respondentů tak, aby vzorek odpovídal celé populaci ČR.
„E-mailový marketing je více podobný telefonu než televizi. Je hodně osobní…“ I tato slova zazněla v příspěvku Davida Kirše ze SmartEmailing. Ten se věnoval právě e-mailové komunikaci se zákazníky. Vypíchnout pár bodů z Davidovy přednášky je těžké, podobně jako v případe Ondřeje Coufalíka. David se totiž věnoval e-mailovému marketingu od budování databáze kontaktů, přes návrhy komunikace, vyhodnocování e-mailingů, až po technické otázky.
Nově radili na závěr večera přítomní SEO konzultanti, webdesigneři, marketéři a internetoví řemeslníci vůbec neziskovému projektu, stránkám tanečního divadla Mimi Fortunae. Padla přitom řada zajímavých nápadů. Jejich nejčastějším pojítkem byly důraz na efektivitu vloženého úsilí, využití skvělých obrazových materiálů či oslovení správných médií.
Dubnová Internet Session se vydařila velice. Pokud vás zajímá, co budeme probírat v květnu, podívejte se na provizorní stránky Interent Session a nebo mi napište.
Máte tip na neziskové stránky, které by potřebovaly poradit? Napište o nich do komentáře!