E-mailing, výzkum trhu a marketingová komunikace na dubnové Internet Session

E-mailing, výzkum trhu, a marketingová komunikace. To byla hlavní témata dubnové Internet Session. Nově proběhl také workshop, při kterém účastnící navrhovali vylepšení stránek neziskového tanečního divadla. Začněme však pěkně po pořádku.

Marketingová komunikace

Příjemný večer zahájil v brněnské vinárně Baroko Tomáš Štancl z Directive. Zaměřil se na na marketingovou komunikaci a shrnul její teoretický základ. Za zmínku určitě stojí statistika úspěšnosti komunikačních kanálů, kdy na špici stál vedle telemarketingu i e-mailový marketing. Tím Tomáš nahrál kolegům pro další prezentace.

Marketingový výzkum

„Marketingový výzkum potřebuje opravdu každý…“, to zaznělo mezi prvními slovy Ondřeje Coufalíka z GBIT. Ondřej vnesl do, obvykle čistě internetové, diskuse daleko širší rozměr marketingového výzkumu. Představil rozdílná pojetí kvalitativního a kvantitativního marketingového výzkumu a mnoho dalšího včetně profesních sdružení a etické stránky výzkumu.

Delší diskuse se strhla kolem rozsahu vzorků pro výzkumy trhu. Základní vzorek totiž čítá cca 1.000 osob, což se některým účastníkům Internet Session jevilo jako nízké číslo. V diskusi jsme se dobrali toho, proč tomu tak je, včetně významu výběru respondentů a vyvažování jednotlivých skupiny respondentů tak, aby vzorek odpovídal celé populaci ČR.

E-mailový marketing

„E-mailový marketing je více podobný telefonu než televizi. Je hodně osobní…“ I tato slova zazněla v příspěvku Davida Kirše ze SmartEmailing. Ten se věnoval právě e-mailové komunikaci se zákazníky. Vypíchnout pár bodů z Davidovy přednášky je těžké, podobně jako v případe Ondřeje Coufalíka. David se totiž věnoval e-mailovému marketingu od budování databáze kontaktů, přes návrhy komunikace, vyhodnocování e-mailingů, až po technické otázky.

Workshop na závěr

Nově radili na závěr večera přítomní SEO konzultanti, webdesigneři, marketéři a internetoví řemeslníci vůbec neziskovému projektu, stránkám tanečního divadla Mimi Fortunae. Padla přitom řada zajímavých nápadů. Jejich nejčastějším pojítkem byly důraz na efektivitu vloženého úsilí, využití skvělých obrazových materiálů či oslovení správných médií.

Dubnová Internet Session se vydařila velice. Pokud vás zajímá, co budeme probírat v květnu, podívejte se na provizorní stránky Interent Session a nebo mi napište.

Máte tip na neziskové stránky, které by potřebovaly poradit? Napište o nich do komentáře!

Tomáš Štancl z Directive přednáší o marketingové komunikaci
Ondřej Coufalík z GBIT přednášel o marketingovém výzkumu.
David Kirš ze SmartEmailing přednášel o e-mailové komunikaci.
Dubnová Internet Session se konala na obvyklém místě - v brněnské vinárně Baroko
Účastníci dubnové Internet Session Brno.
Účastníci dubnové Internet Session Brno.
Při workshopu radili přítomní porfesionálové neziskovému projektu.
Závarečná diskuse.
Komentáře ke článku E-mailing, výzkum trhu a marketingová komunikace na dubnové Internet Session
dan suchánek (bez ověření) 19. 5. 2010 18:56
Hezký den přeji, velmi zajímavý webík a zajímavé články. Mohl bych Vám nabídnout stránky neziskové organizace z Prahy - Modřanská trojka - www.mtrojka.cz Pokud byste si na ně našli čas, budeme Vám jen vděčni :-) p.s.Vašich setkání se mohou účastnit jen členové Internet Session? díky dan suchánek
Michal Janík 20. 5. 2010 05:49
Dobrý den Dane, na Internet Session se může přihlásit každý, koho zajímá aktuální téma. Přihlášky jsou hlavně kvůli dostatku židlí v salónku, kde se scházíme. Váš námět předám Honzovi, který má výběr témat na starosti. Jak vás máme kontaktovat? Ostatně toto platí pro všechny, kdo by chtěli nechat své stránky zdarma posoudit - zanechte na sebe přímý kontakt. Díky
dan suchánek (bez ověření) 20. 5. 2010 13:25
Omluva, nenapadlo me to, dan suchánek dan@mtrojka.cz 777 785 423
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
mod_á: