Proč mi udělala radost makra v Mergadu a proč by se jim měli marketéři věnovat

Mergado přineslo ve středu uživatelská makra. A protože si člověk v současné době špatných zpráv může užít na každém rohu přehršel, rozhodl jsem se o makrech napsat. Ať je ke čtení taky něco pozitivního.

Co je Mergado

Software pro feed marketingové specialisty.
Kdo zná, používá nebo řeší marketing na internetu, následující řádky užije.

Co jsou makra

Zánovní funkce.
Soupis příkazů, pomocí kterého proběhnou úkony, které by jinak uživatel dělal ručně.

Makra umí vytvořit element, vytvořit výběr, vytvořit některé typy pravidel.
Výstupem jsou elementy, výběry a pravidla – totožná jako by je uživatel udělal ručně. Lze je tedy upravovat, mazat, zkrátka s nimi pracovat obvyklým způsobem.

Proč mi makra v Mergadu přijdou důležitá

Ušetří práci jednotlivci

Pokud dělá člověk nějakou činnost u různých e-shopů opakovaně<úem>, může si vytvořit makro. Příště klikne a má práci hotovou. I kdyby bylo nově vzniklé výběry či pravidla doupravit, pořád mi to přijde rychlejší, než vše klikat od začátku ručně.

Ušetří práci v týmu

Pokud pracuje v týmu víc marketérů, mohou si rozdělit úkoly – kdo jaké makro připraví a navzájem makra sdílet. Makra mohou pomoci i při spolupráci různých řemesel – např. product search speciaista (guru na Mergado) připraví makro pro PPC tým. Členové PPC týmu si pak mohou některé operace s daty dělat sami. I bez hloubkového školení Mergada.

Ušetří práci čtenářům & zkvalitní content

Pokud napíše copywriter článek na blog o určitém marketingovém tipu, může mu kolega v Mergadu vytvořit makro, to dát jako veřejné a pod článek mohou umístit odkaz pro sdílení makra. Čtenář si po přečtení článku klikne a celý postup si do Mergada zkopíruje.

Automatizace na druhou

Pro mne osobně jsou makra druhým stupněm marketingové (a obecně pracovní) automatizace. Dosud Mergado automaticky zpracovávalo data. To dělá už 10 roků. Uživatel ale musel věci nastavovat ručně. Maximálně mohl některá nastavení importovat z jiných exportů. Nově se zvýší automatizace samotného nastavování.

A to mi přijde fajn.

Další počteníčko o Mergado makrech:

Komentáře ke článku Proč mi udělala radost makra v Mergadu a proč by se jim měli marketéři věnovat
Michal Janík 1. 4. 2020 07:15

Lukáš včera vydal článek s návodem na vytvoření vlastního marketingového makra v Mergadu. Má to popsané hezky. I s obrázky.

A já si stále myslím, že je tahle funkcionalita fajk skvělá :-)

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
čern_: