Jak opravit zobrazování katalogu Topkontakt v přehledech Google Analytics

Nevyhovuje vám medium topkontakt v přehledech návštěvnosti Google Analytics? Získejte jednoduchý filtr, který toto napraví!

Proč se zobrazuje Topkontakt v Google Analytics jinak

Katalog firem Topkontakt.idnes.cz doplňuje automaticky odkazy na stránky inzerentů o měřící parametry Google Analytics. Namísto obvyklého zdroje návštěvnosti se vám tak v přehledech zobrazí toto:

Ukazatel Běžný stav Stávající stav s automatickým značkováním odkazů
Zdroj návštěvnosti topkontakt referral
Medium topkontakt-partner topkontakt.idnes.cz

Volba názvů média a zdroje návštěvnosti jsou nestandardní nemusí vyhovovat každému.

Proč může značení odkazů někomu vadit

Dobrý marketingový analytik využívá pro hodnocení výsledků jednotnou metodiku. Cílem metodiky je „skládat jablka k jablkům hrušky k hruškám“. Má tedy smysl k sobě řadit PPC reklamu, do jiného media fulltextové vyhledávače, do dalšího přímou návštěvnost atd. Pokud z vaší metodiky medium topkontakt-partner vybočuje (obvykle jde o běžnou odkazující stránku, značenou jako referral, případně placenou inzerci), použijte následující filtry.

Oprava: Topkontakt.idnes.cz 1

Přepis zdroje návštěvnosti z topkontakt-partner na topkontakt.id­nes.cz.

Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Zdroj kampaně topkontakt-partner
Pole B → Výpis B:
Výstup do → Tvůrce: Zdroj kampaně topkontakt.idnes.cz
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ne
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

Oprava: Topkontakt.idnes.cz 2

Přepis média návštěvnosti z topkontakt na referral.

Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Médium kampaně topkontakt
Pole B → Výpis B:
Výstup do → Tvůrce: Médium kampaně referral
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ne
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

Jak se vy díváte na značkování zpětných odkazů pro Google Analytics? Využíváte jej? Pokud ano, tak při jakých příležitostech?

Komentáře ke článku Jak opravit zobrazování katalogu Topkontakt v přehledech Google Analytics
pavel jašek (bez ověření) 20. 5. 2011 09:48
Bohužel Topkontakt takto neoznačuje pouze přístupy z topkontakt.idnes.cz, ale také i z PPC kampaní v Skliku, které v některých případech dělá, pokud potřebuje dohnat, co ve smlouvě garantoval. Pozor na ten případ, má to trochu více důsledků :-/ Někteří "inzerenti" o tom vůbec netuší.
Michal Janík 23. 5. 2011 07:44
Díky Pavle za doplnění.
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
č_rná: