@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Jitka Komárková, Tomáš Hodboď a Kamil Demuth představili plány Heureky na nekonferenci Vyhledávače zboží 2012. Ke slovu přišla i aktuální témata, jako akvizice Mall.cz skupinou Naspers, zprostředkování prodeje na základě provize a mnoho dalšího.
Kamil Demuth představil výsledky výzkumu, které vedly Heureku ke spuštění dostupnostního XML feedu a Heureka pointu. Zatímco pro dostupnostní feed představil zvýhodnění v rámci geolokace uživatele a nabídky provozoven na blízku, u Heureka pointu ukázal jak probíhá logistika, důvody pro omezení velikosti zboží či možnosti dopravy na Slovensko.
Diskuse nadnesla téma akvizice internetové nákupní galerie Mall.cz skupinou Naspers. Ta je vlastníkem Allegro Group, která vlastní i Huereku. Oba subjekty tak mají de facto nyní stejného vlastníka, společně s Aukrem, NetDirectem a řadou dalších služeb (názvy uvádím ve formě „lidové“, přesné obchodní názvy podniků jsou jiné). To vyvolává dohady nad možným zvýhodněním Mallu, případně poskytnutím dat např. o prodejnosti zboží, ze strany Heureky ostatním členům skupiny Allegro/Naspers. Tomáš Hodboď veřejně dementoval takové sdílení dat v rámci skupiny Allegro/Naspers. V diskusi padla i myšlenka na kompletní zveřejnění dat o prodejnosti zboží. Tak by mohlo dojít ke snížení prostoru pro spekulace, protože by vlastně nebyla data, která by mohla Heureka někomu blízkému poskytnout ostatním za zády.
Nově testuje Heureka přímý prodej v rámci svého rozhraní. Ten bude graficky preferován (oranžové tlačítko, příklad zde) a pro každou kategorii zboží bude vybrán právě jeden TOP partner. Partnery si Heureka vybere dle svého uvážení. Nyní má v hledáčku TOP cca 500 e-shopů, kdy měřítkem by mělo být skóre Ověřeno zákazníky. Tento model spolupráce bude zpoplatněn podílem na tržbě, který bude stanoven dle kategorií, a to v rozsahu cca od 2 do 8 %.
Tomáš Hodboď informoval v tom smyslu, že nyní je funkcionalita v testovacím režimu a brzy Heureka oznámí detailní podrobnosti o tomto formátu inzerce.
V rámci diskuse přišla řeč i např. na fakt, že widgety Ověřeno zákazníky, odesílají Heurece informace o uživatelích, resp. kompletní referer s informací odkud uživatelé na daný web přišli. Tomáš Hodboď uvedl, že toto bylo dříve z důvodu ověřování dat odesílaných do Ověřeno zákazníky a nyní se s těmito daty aktivně nepracuje. Mělo by být možno získat widget, který žádná data odesílat nebude.
Prezentaci Heureky si prohlédnete zde.