@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
David Holeček a Ivo Lašek představili na nekonferenci Vyhledávače zboží 2012 vyhledávač Hledejceny.cz. Podívejme se společně na TOP témata, která v příspěvku padla a ukažme si prezentaci plnou dat.
David nás seznámil s historií Hledejceny.cz, která se píše od roku 2006. Na trhu tedy byly dříve než Heureka.cz i Zboží.cz. Za ty roky prošli majetkovou účastí Acmoware, investičního fondu Centralway AG až po aktuální akvizici vydavatelstvím Mladá Fronta.
Nejbližší budoucnost Hledejceny.cz jasně udává nový vlastník, Mladá Fronta, a začlenění do jeho struktur. Očekávat tak můžeme užší integraci s obsahovými službami, jako např. MobilMania.cz či Živě.cz, ať už v rámci integrace zboží do článků, nebo white labelingu, kdy daný magazín bude obsahovat vlastní vyhledávání v určitém segmentu zboží.
Vyšší proklikovost, a tím i tržby, lze získat, podle Davida Holečka a Iva Laška, aktivním zapojením do aukčních nabídek, kdy inzerenti navyšují cenu prokliku. Konečná cena je přitom, podobně jako v Skliku či AdWords, stanovena dle nejnižší ceny potřebné pro získání daného umístění. Příklad výpočtu viz prezentace dále.
Protože toho bylo opravdu hodně, další zajímavá témata shrňme v bodech:
a mnoho dalšího.