@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
V minulém článku jsme si řekli jak vyhledat v Google Anlytics stránku 404. Dnes si povíme jak informací o 404 využít k odstranění chyb na vašem webu.
Stránka 404 se zobrazí po zadání neplatné URL, tedy v důsledku chyby na vašich stránkách, odkazujících stránkách, nebo třeba v reklamní kampani. Navštivte přehled stránek 404. Zobrazte detailní informace o stránce, kliknutím na její adresu. Z rolovací nabídky Analyzovat vyberte položku Souhrn navigace. Tento přehled obsahuje cesty, jak se uživatelé na danou stránku dostali (vlevo) a kam dále pokračovali (vpravo).
Přehled Souhrn navigace v Google Analytics
Pro hledání chyb, vedoucích uživatele na stránku 404 jsou důležité zdroje, odkud uživatelé přicházeli. Ten je rozdělen na dvě části.
Návštěvníci, kteří přišli ze zdrojů mimo váš web. Ti přišli na stránku 404 díky chybě v hypertextovém odkazu na jiném webu, nebo třeba chybě v reklamní kampani. Příčinu lze obvykle snadno odhadnout podle toho, jakou využíváte prezentaci na jiných stránkách. Oprava odkazu je pak věcí úpravy reklamy či domluvy s webmasterem odkazující stránky.
Předchozí stránky obsahují návštěvníky, kteří přišli na stránku 404 z jiných stránek vašeho webu. Navštivte tyto stránky a zkontrolujte hypertextové odkazy. Pravděpodobně je v některém z nich chyba. Kontrolu zpětných odkazů si můžete zjednodušit rozšířením prohlížeče Firefox Link Checker.
Sledujete stránku 404? Vyplatilo se vám to?