Jak na to, když si analytik nerozumí se správcem (PPC) reklam

Také se vám občas stane, že narazíte na reklamní kampaně, které jsou označeny měřícími parametry, ty ale nejsou podle vašich představ? V dalším díle seriálu o filtrech Google Analytics navážeme na návod jak měřit pozice ve vyhledávačích pomocí Google Aanlytics a povíme si, jak se s tím poprat.

Snad nejčastěji neshody mezi analytikem a správcem reklamních kampaní projevují v PPC. Ukážeme si tedy řešení na tomto příkladu. Náš „neposlušný“ správce PPC vytrvale prohazuje měřící parametry utm_source s utm_medium a nechce si to nechat vymluvit. V přehledech se tak mezi zdroji firmy.cz či idnes.cz najednou objevuje ppc a naopak mezi médii referral, organic či none straší sklik a adwords.

Jak zaměnit zdroj a médium v Google Analytics

Nejednoduší je samozřejmě upravit URL s měřícími parametry, které odkazuje na váš web. Pokud jako analytik k tomu nemáte oprávnění, přijde na řadu sada jednoduchých filtrů:

1) Zapište správně zdroj návštěvy

Následující filtr ukazuje jak zkopírovat informaci o zdroji návštěvy z chybného umístění v parametru utm_medium na správné místo:

- Vlastní filtr --> Pokročilé
- Pole A: Médium kampaně: adwords
- Pole B: -
- Výstup do: Zdroj kampaně: adwords
- Pole A je povinné: Ano
- Pole B je povinné: Ne
- Nepodařilo se vymazat výstup: Ano
- Rozlišovat malá a velká písmena: Ne

Příklad ukazuje úpravu na AdWords. Pro ostatní zdroje návštěvnosti je postup obdobný.

2) Opravte médium návštěvnosti

Nyní, když máte správně zapsány informace o všech zdrojích, připište médium:

- Vlastní filtr --> Pokročilé
- Pole A: Zdroj kampaně: (adwords)|(sklik)|(etarget)|(adfox)
- Pole B: -
- Výstup do: Médium kampaně: cpc
- Pole A je povinné: Ano
- Pole B je povinné: Ne
- Nepodařilo se vymazat výstup: Ano
- Rozlišovat malá a velká písmena: Ne

Příklad zachycuje úpravu pro PPC sítě AdWords, Sklik, Etarget a adFOX. Pro úpravu zdroje použijte regulární výraz. Obdobně můžete změnit médium i pro jiné reklamní formáty.

Jak je to s tím zdrojem a médiem v Google Analytics?

Na závěr si připomeňme rozdíl mezi zdrojem a médiem.

  • zdroj, jeden konkrétní web, reklamní systém, nebo třeba kategorie e-mailingu. Zdrojem tak jsou nejčastěji konkrétní weby: idnes.cz, firmy.cz, dále si může analytik označit například: sklik, adwords…
  • médium, skupina podobných zdrojů, například všechny fulltextové vyhledávače (organic), všechny prokliky z PPC (cpc) atd. Médium by mělo sdružovat zdroje podobného charakteru. Analytik si tak může vytvořit např. vlastní média email, zbozi (pro vyhledávače zboží). Důležité je, že zdroje jednoho média se týká jeden druh marketingových aktivit či kapitola reklamního rozpočtu.

Více si o zdrojích a médiích můžete přečíst třeba ve článku Jak správně používat měřicí parametry v PPC kampaních který na svém blogu na jaře publikovala H1.cz.

A co vy, dohodnete se se správcem reklamy vždy bez problémů?

Komentáře ke článku Jak na to, když si analytik nerozumí se správcem (PPC) reklam
Michal Janík 14. 7. 2010 18:32
Pozdrav pro fejsbůkáře :) [* ppc-ga-1-1.gif .(Pozvánka na článek Google Analytics vs. PPC) *]
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
ž_utá: