@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
Také se vám občas stane, že narazíte na reklamní kampaně, které jsou označeny měřícími parametry, ty ale nejsou podle vašich představ? V dalším díle seriálu o filtrech Google Analytics navážeme na návod jak měřit pozice ve vyhledávačích pomocí Google Aanlytics a povíme si, jak se s tím poprat.
Snad nejčastěji neshody mezi analytikem a správcem reklamních kampaní projevují v PPC. Ukážeme si tedy řešení na tomto příkladu. Náš „neposlušný“ správce PPC vytrvale prohazuje měřící parametry utm_source s utm_medium a nechce si to nechat vymluvit. V přehledech se tak mezi zdroji firmy.cz či idnes.cz najednou objevuje ppc a naopak mezi médii referral, organic či none straší sklik a adwords.
Nejednoduší je samozřejmě upravit URL s měřícími parametry, které odkazuje na váš web. Pokud jako analytik k tomu nemáte oprávnění, přijde na řadu sada jednoduchých filtrů:
Následující filtr ukazuje jak zkopírovat informaci o zdroji návštěvy z chybného umístění v parametru utm_medium na správné místo:
- Vlastní filtr --> Pokročilé
- Pole A: Médium kampaně: adwords
- Pole B: -
- Výstup do: Zdroj kampaně: adwords
- Pole A je povinné: Ano
- Pole B je povinné: Ne
- Nepodařilo se vymazat výstup: Ano
- Rozlišovat malá a velká písmena: Ne
Příklad ukazuje úpravu na AdWords. Pro ostatní zdroje návštěvnosti je postup obdobný.
Nyní, když máte správně zapsány informace o všech zdrojích, připište médium:
- Vlastní filtr --> Pokročilé
- Pole A: Zdroj kampaně: (adwords)|(sklik)|(etarget)|(adfox)
- Pole B: -
- Výstup do: Médium kampaně: cpc
- Pole A je povinné: Ano
- Pole B je povinné: Ne
- Nepodařilo se vymazat výstup: Ano
- Rozlišovat malá a velká písmena: Ne
Příklad zachycuje úpravu pro PPC sítě AdWords, Sklik, Etarget a adFOX. Pro úpravu zdroje použijte regulární výraz. Obdobně můžete změnit médium i pro jiné reklamní formáty.
Na závěr si připomeňme rozdíl mezi zdrojem a médiem.
Více si o zdrojích a médiích můžete přečíst třeba ve článku Jak správně používat měřicí parametry v PPC kampaních který na svém blogu na jaře publikovala H1.cz.
A co vy, dohodnete se se správcem reklamy vždy bez problémů?