Značení RSS v Google Analytics a agergovaný obsah

Ilustrace loga Weblogy.cz, Apetitus.cz, Aktuální zprávy.cz, jako agregátory RSS

V minulém článku o značení RSS pro Google Analytics jsme si ukázali, jak jednoduše značkovat RSS kanál tak, abychom dokázali návštěvnost z RSS pěkně sledovat. Dnes se podíváme, jaký dopad to může mít na agregovaný obsah.

Proč sledovat agregátory

Příčiny zájmu o agregátory obsahu, které publikují články z mnoha webů, jsou podobné, jako v případě RSS samotných (viz minulý článek). A to i přesto, že se jedná o webové stránky. Charakter návštěvnosti a nákladů na dosažení této návštěvnosti je stejný.

Jak značkovat návštěvnost z agregátorů

Předávat agregátoru stejný RSS feed, jako koncovému čtenáři, je chybou. V Google Analytics by se vám tak spojila komunita odběratelů vašeho RSS s návštěvností z agregátoru. Ukažme si to na příkladu Weblogy.cz.

Měření návštěvnosti blogu z Weblogy.cz

Ve výchozím stavu se v Google Analytics uživatelé z Weblogy.cz zobrazí jako zdroj weblogy.cz / medium referral. Našim cílem bude zachovat zdroj weblogy.cz, abychom byli schopni vyhodnotit zvlášť návštěvnost z RSS a Weblogy.cz. Přitom bychom rádi Weblogy přesunuli do media feed, kde měříme přínos RSS a agregovaného obsahu.

Cesta první

První cestou by bylo použít PHP skript publikovaný v minulém článku dvakrát, např jako:

  • /rss.php který propagujeme v rámci webu a stahují jej RSS čtečky uživatelů,
  • /rss-weblogy-tajnyhesh7edz6.php na který nasměrujeme Weblogy.cz.

Úskalí této cesty webové analýzy je v tom, že Weblogy.cz dále kopíruje řada jiných webů a tento obsah publikuje. Přepsáním odkazů bychom je v Google Analytics již nedohledali.

Cesta druhá

Lepším řešením je použití filtru, který u zdroje „weblogy.cz“ přepíše medium na „feed“. Filtr by mohl vypadat například takto:

Název filtru: Médium Feed
Zdroj kampaně: (aktualnizpra­vy|apetitus|au­totipy|clanky­.jyxo|devlogy|elchron|fe­ynman|ifarma|it­zpravy|krab|kratce|mo­bilar|pohroma­de|portalozdra­vi|pravednes|rs­smonitor|trafi­ka|weblogy|xnovinky|za­ostreno)\.cz|(rss\.timqui\.net)
Médium kampaně feed

Z příkladu je zřejmé, že filtr Google Analytics ošetřuje více agregátorů obsahu najednou. U takto zpracovaných zdrojů dojde k seskupení pod medium feed, které zastřešuje návštěvnost na základě nově publikovaného obsahu. Informace o původním zdroji však zůstane zachována.

Komentáře ke článku Značení RSS v Google Analytics a agergovaný obsah
Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
o_anžová: