@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
„Kdo chce vyhrát válku jednoho proti deseti, musí bojovat bitvy deseti na jednoho.“ tahle citace pochází z knihy o guerilla marketingu. Tedy ono toho tam bylo více, ale když tato myšlenka je tak současná! Pojďme si o ní říct víc.
Že vám guerilla do České republiky 21. století zatím nějak nezapadá? Podívejte se na své trhy. Tam, kde působí velcí hráči, jako Alza, Mall, Kasa a další, kdo si mohou dovolit masivní investice do reklamy, dochází k rozevírání nůžek mezi malými a velkými, mezi silnými a slabými prodejci, kteří mohou mohou spět i k zániku.
Už vám to připomíná váš trh víc? Pro ty, kdo budou sedět s rukama v kapsách, nejsou vyhlídky dobré. Rozevírání pomyslných nůžek mezi slabými a silnými prodejci bude pokračovat, což přinese zkázu v první řadě malým, kteří nebudou chytří.
Představte si partyzánský oddíl (v zahraničí mu říkají guerilla, odtud guerilla marketing). Partyzáni jsou často méně početní a hůře vyzbrojení, než řádná armáda. V našem případě mají méně pracovníků a omezené marketingové rozpočty.
S tím si guerilly poradily tak, že místo aby bojovaly s protivníkem na bitevním poli, kde protivník rozvine plně svou bojovou sílu, číhají v záloze na malé skupiny protivníků, na které zaútočí v plné síle. A teď se podívejme, jak tyto zásady přenést do marketingu na internetu?