Kolik vám vynesly Google Nákupy? Zeptejte se Google Analytics!

Google Analytics Zboží Ikona

V minulém díle seriálu o měření návštěvnosti z Google pomocí Google Analytics jsme si ukázali, jak sledovat vyhledávání obrázků. Dnes si ukážeme, jak rozlišit uživatele, kteří přišli z Google Nákupů.


Proč sledovat Google Nákupy

Podrobně jsme si o rozdílech mezi jednotlivými typy vyhledávání Google povídali v prvním díle našeho mini seriálu. Připomenu proto jen to, že na rozdíl od běžného fulltextu, vyhledávají nákupy Google na základě dat, která jim odešle e-shop pomocí XML, API, či některou z dalších cest. V nákladech na marketing e-shopu by tak mělo jít o jinou položku, než je optimalizace stránek pro běžný fulltext.

Nastavujeme Google Analytics

Následující filtr označí uživatele z Nákupů Google pomocí nového zdroje google-merchants.

Název filtru: Google: Merchants
Typ filtru: Vlastní filtr, Pokročilé
Pole A → Výpis A: Odkaz &tbm=shop
Pole B → Výpis B: Zdroj kampaně google
Výstup do → Tvůrce: Zdroj kampaně google-merchants
Pole A je povinné. Ano
Pole B je povinné. Ano
Přepsat pole výstupu Ano
Rozlišovat malá a velká písmena Ne

Ukázka aktuálních dat z praxe

Následující tabulka zachycuje reálné výsledky z praxe. Aktuálně nižší potenciál nákupů Google se může v budoucnosti změnit.

Google Analytics: fulltext, obrázky a zboží v tabulce

Podíl návštěvností z fulltextu Google, vyhledávání obrázků a zboží.

Co nás čeká příště

O nákupech a vyhledávání obrázků jsme si toho pověděli už dost. Přesto najdeme ještě nejméně jeden zajímavý „Google filtr“ pro Google Analytics. Oč půjde? To si tentokráte nechme jako překvapení. Zůstaňte v kontaktu - sledujte RSS!

Komentáře ke článku Kolik vám vynesly Google Nákupy? Zeptejte se Google Analytics!
Tomáš (bez ověření) 21. 6. 2012 11:22

některé termíny, které uvádíte v nastavení, se ne úplně shodují s českým překladem nové verze GA - může to být klíč k tomu, že filtr nefunguje? http://goo.gl/lz62J

Michal Janík 5. 7. 2012 15:55

Při nastavení viz váš printscreen by měl filtr fungovat správně.

Radek (bez ověření) 26. 6. 2013 12:05

Dobrý den, nastavil jsem filtr přesně podle návodu, zde uvedeného, ale nefunguje mi. Je možné, že se od října něco změnilo v nastavení?

Michal Janík 27. 6. 2013 22:43

Hezký den Radku, v našich přehledech pár návštěv, v důsledku tohoto filtru, vidím, nicméně se toho od napsání článku změnilo hodně. Např. přesun Google na httpS, což brání předávání refereru v prohlížeči.

Pokud potřebujeme nyní Google Nákupy rozeznávat, např. za účelem značení Product Listring Ads, řešíme to u nás značkováním URL. To lze např. pomocí aplikace Mergado. Ta toho umí hodně a na konec URL dogenerovat měřící parametry Google Analytics také.

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
červe_á: