@JanKrajhanzl @michalillich Vzhledem k tomu, že klíčové věci mne do života naučil @pionyr, tak by na tom až zase tolik nezáleželo
V minulém díle seriálu o měření návštěvnosti z Google pomocí Google Analytics jsme si ukázali, jak sledovat vyhledávání obrázků. Dnes si ukážeme, jak rozlišit uživatele, kteří přišli z Google Nákupů.
Podrobně jsme si o rozdílech mezi jednotlivými typy vyhledávání Google povídali v prvním díle našeho mini seriálu. Připomenu proto jen to, že na rozdíl od běžného fulltextu, vyhledávají nákupy Google na základě dat, která jim odešle e-shop pomocí XML, API, či některou z dalších cest. V nákladech na marketing e-shopu by tak mělo jít o jinou položku, než je optimalizace stránek pro běžný fulltext.
Následující filtr označí uživatele z Nákupů Google pomocí nového zdroje google-merchants.
Název filtru: | Google: Merchants |
Typ filtru: | Vlastní filtr, Pokročilé |
Pole A → Výpis A: Odkaz | &tbm=shop |
Pole B → Výpis B: Zdroj kampaně | |
Výstup do → Tvůrce: Zdroj kampaně | google-merchants |
Pole A je povinné. | Ano |
Pole B je povinné. | Ano |
Přepsat pole výstupu | Ano |
Rozlišovat malá a velká písmena | Ne |
Následující tabulka zachycuje reálné výsledky z praxe. Aktuálně nižší potenciál nákupů Google se může v budoucnosti změnit.
Podíl návštěvností z fulltextu Google, vyhledávání obrázků a zboží.
O nákupech a vyhledávání obrázků jsme si toho pověděli už dost. Přesto najdeme ještě nejméně jeden zajímavý „Google filtr“ pro Google Analytics. Oč půjde? To si tentokráte nechme jako překvapení. Zůstaňte v kontaktu - sledujte RSS!
některé termíny, které uvádíte v nastavení, se ne úplně shodují s českým překladem nové verze GA - může to být klíč k tomu, že filtr nefunguje? http://goo.gl/lz62J
Při nastavení viz váš printscreen by měl filtr fungovat správně.
Dobrý den, nastavil jsem filtr přesně podle návodu, zde uvedeného, ale nefunguje mi. Je možné, že se od října něco změnilo v nastavení?
Hezký den Radku, v našich přehledech pár návštěv, v důsledku tohoto filtru, vidím, nicméně se toho od napsání článku změnilo hodně. Např. přesun Google na httpS, což brání předávání refereru v prohlížeči.
Pokud potřebujeme nyní Google Nákupy rozeznávat, např. za účelem značení Product Listring Ads, řešíme to u nás značkováním URL. To lze např. pomocí aplikace Mergado. Ta toho umí hodně a na konec URL dogenerovat měřící parametry Google Analytics také.