Filtr, který přesune navigační dotazy v Google Analytics z vyhledávačů do přímé návštěvnosti

Znáte to, někdy se mezi hlavními klíčovými slovy, přivádějícími uživatele na váš web, objevují fráze jako www mujweb cz, mujweb cz a jim podobné. Stojí za nimi uživatelé, kteří sloučili příkazovou řádku prohlížeče a vyhledávací pole Seznamu. V minulém díle seriálu o filtrech Google Analytics jsme nakousli úpravu média v Google Analytics. Nyní si ukážeme práci s filtry na těchto navigačních dotazech.

Navigační dotazy z organic do direct v Google Analytics.

Kdy pomyslet na přesun klíčových slov z vyhledávačů do přímé návštěvnosti?

Jednoduše tehdy, když vám přijde, že uživatelé, kteří zadávají navigační dotazy do vyhledávače a pak neomylně dorazí na váš web, mají mnoho společného s přímou návštěvností a přehledy opravdového SEO vám v Google Analytics kazí. Stejně jako v ostatních případech otestujte upravená data nejprve na novém profilu.

Přesun navigačních dotazů z média organic (vyhledávače) do přímé návštěvnosti provedete pomocí následujícího filtru. Zdroje i klíčové fráze přitom zůstanou zachovány.

- Vlastní filtr --> Pokročilé
- Pole A: Termín kampaně: ^(http://)?(www)?(\.| |\-|,)?mujweb(\.| |\-|,)?(cz)?
- Pole B: -
- Výstup do: Médium kampaně: (none)
- Pole A je povinné: Ano
- Pole B je povinné: Ne
- Nepodařilo se vymazat výstup: Ano
- Rozlišovat malá a velká písmena: Ne

Pozornost věnujte regulárnímu výrazu který definuje klíčová slova, co budou převedena z média organic do přímé návštěvnosti. Podívejte se nejprve do svých přehledů klíčových slov, jaké navigační dotazy vaši návštěvníci používají. Regulární výraz pak napište podle toho.

V příštím díle seriálu o filtrech Google Analytics se budeme věnovat návštěvnosti z vyhledávačů. Ukážeme si, jak změřit pořadí stránky, ze které uživatel na vaše stránky přišel.

Komentáře ke článku Filtr, který přesune navigační dotazy v Google Analytics z vyhledávačů do přímé návštěvnosti
DaN (bez ověření) 1. 12. 2009 11:54
Co když je více stránek od stejné společností? Co když k vám uživatelé jdou i přes zadání jiných stránek? Tím chci říct, že společnost má více stránek, které by chtěla navázat na přímou návštěvnost...
Michal Janík 1. 12. 2009 12:43
**Klíčová slova** definujete v **poli A.** Šikovným regulárním výrazem můžete zahrnout různé fráze. Jednoduchý příklad za všechny, výrazem //(fráze 1)|(fráze 2)// pojmete //fráze 1// a //fráze 2// a tak bychom mohli pokračovat. Více ve článku o "regulárních výrazech Google Analytics":/regularni-vyrazy
Erix (bez ověření) 1. 12. 2009 14:37
Já to mám uděláno přes segmenty, ale tohle mi vyhovuje asi víc. Díky
Filip Novák (bez ověření) 1. 3. 2012 17:10
Pokud by se firma klienta jmenovala např. "Supašustky Originálně". Jak pomocí regulárního dotazu odfiltrujete všechny přístupy přes navigační dotazy? Díky
Michal Janík 1. 3. 2012 17:19

Dobrý den Filipe,

co takhle výraz:

^(http://)?(www)?(\.| |\-|,)?(S|s)upa(š|s)ustky(\.| |\-|,)(O|o)rigin(á|a)ln(ě|e)(\.| |\-|,)?(cz)?

vyhovuje? Předpokládám, že jde o brand. Tedy programátor by nás asi za tenhle zápis vytahal za uši, ale fungovat by to mělo :o)

Filip Novák (bez ověření) 1. 3. 2012 17:33
To je borec. To jsem tedy ještě za svou SEO kariéru neviděl lepší responce time na dotaz z blogu. Perfektní!
Michal Janík 1. 3. 2012 17:38
:o)
Filip Novák (bez ověření) 1. 3. 2012 17:44
Naoplátku dávám tip na opravu chyb na tvém webu: http://www.michaljanik.cz//skoleni-copywriting-eshop#utm_source=twitter.com&utm_medium=pr&utm_campaign=2012_02_26_skoleni_copywiting chyba dole v textu: (Příklad: majitel e-shopu, obchdoník...) chyby v URL: copywiting
Michal Janík 1. 3. 2012 17:52

Vida, děkuji. Je vidět, že i kovářova kobyla chodí bosa. Ne nadarmo padlo právě na tomto školení: "...vždycky si po sobě text dobře zkontrolujte..." a my nyní můžeme doplnit: "...včetně formulářů a značení kampaní...".

Děkuji.

Poslat nový komentář
Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
žlut_: